Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) Review

Pieter... 29 maart 2011, laatste update op 29 maart 2011, 1.069 views

Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• uiterlijk nogal eenvoudig

Eigenlijk de enige reden dat ik deze review schrijf is vanwege de belachelijk lange levensduur van mijn oordopjes. Ik heb ze nu op 2 weken na 5 jaar!!! Dat betekent wel dat deze review misschien niet helemaal representatief is voor de huidige generatie CX300.
Intensiever en onzorgvuldiger dan dat ik ze al die jaren heb gebruikt kan eigenlijk niet. Vrijwel elke dag gebruikt, altijd om m'n mp3 speler heen gerold en zo in m'n tas of broekzak gedaan, in de regen gedragen, op de motor onder de helm, vele maanden op reis meegenomen, ze hebben alles wel meegemaakt!! Ze hebben 4 MP3 spelers overleefd (goedkope flash MP3 speler, sony 20GB HDD speler, Creative Zen, iPod Nano), nu gebruik ik ze op m'n HTC Hero.
Ook wat betreft de geluidskwaliteit ben ik dik tevreden. Ik heb ook Creative EP-830's gehad (zaten bij de Creative Zen), en een setje EP-630 van een vriend geprobeerd, maar als je de CX300 gewend bent zijn deze beiden een grote teleurstelling, en voor mij eigenlijk niet eens een optie. Veel schellere hoge tonen en minder diepe bas.
Als ik een negatieve punt zou moeten noemen, zou ik zeggen dat ze er niet echt bijzonder uit zien. Die glimmende metalen rand vind ik persoonlijk niet mooi. En een volumeregelaar in de draad zou ook handig zijn, want nu is er geen setje met asymmetrische draad die dit heeft in deze prijsklasse. Verder hoor je zoals bij alle in-ear dopjes het bewegen van het kabeltje goed, en is het erg belangrijk de juiste maat dopjes te kiezen, dan heeft namelijk nogal een grote invloed op de geluidskwaliteit en isolatie.

Heb jij ook een Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)?

Helemaal me eens. Lekkere dopjes, lekker geluid. Ik vind die asymmetrische kabeltjes echter wel een probleemp(je). Hierdoor is het draagcomfort wat minder.
Ik heb ze nu 2.5 jaar en ze geven geen krimp. Wel heb ik het idee dat de batterij van mijn mp3-spelers eerder leeg is met deze dopjes.