Samsung SyncMaster 710N (17", 12ms, D-sub, Zwart) Review

Annihilator17 22 december 2006, 390 views

Samsung SyncMaster 710N (17", 12ms, D-sub, Zwart)

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Mogelijkheden
  • Mooi en zuiver beeld
  • Geschikt voor Gamen / Films

Minpunten

• Ik zou er niet echt een kunnen opnoemen.

Alhoewel dit TFT-scherm al een tijdje op de markt is, verbaasde ik mij erover dat het scherm nog steeds te koop was in de winkels. Vandaar deze uiteenzetting over het product.

Ik heb dit scherm nu zo'n twee jaar, en niets anders dan hulde ervoor. Geen dode pixels, nooit iets van Ghosting gezien en mooie kleurweergaven.

Het scherm heeft een 12 ms respondstijd maar hier heb ik nog nooit last van gehad. Ik heb me destijds laten vertellen dat als je bijvoorbeeld games wilt spelen je in ieder geval minder als 16 ms nodig hebt en ik moet zeggen dat dit ook klopt. Je kan er goed films opkijken en mee gamen en het beeld is gewoon perfect.

Ook het uiterlijk is gewoon goed. Misschien een beetje aan de zakelijke kant, maar wel degelijk en stijlvol. Ook het stroomverbruik is relatief laag. Niet dat dit een factor is waarop ik een TFT scherm koop, maar het is wel altijd leuk meegenomen.

Als laatste hebben we de prijs van het scherm wat nu heel erg gedaald is. Ik heb hem 2 jaar geleden voor 350 euro gekocht en ik zie dat deze nu rond de 160 euro ligt. Weinig geld voor kwaliteit.

Conclusie:
Een perfect TFT scherm voor een grote verscheidenheid aan doeleinden. Let daarbij ook op de lage prijs en dan de kwaliteit wat je ervoor terugkrijgt. Hoewel je dit scherm zeker niet meer overal zal kunnen kopen, moet je even god zoeken, maar bij de meeste groothandels zullen ze het scherm nog wel op voorraad hebben liggen.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 710N (17", 12ms, D-sub, Zwart)?