XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) PV-T73A-UDF7 Review

Darkasantion 26 maart 2007, 8.579 views

XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) PV-T73A-UDF7

Pluspunten

• Prijs/Prestatie verhouding
  • Kan op 1280x1024 alle settings op high hebben zonder te lage FPS te hebben
  • Standaard koeler
  • Relatief laag verbruik
  • Overklokmogelijkheden

Minpunten

• Geen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Kaart zoals hij in doos komt:
Een XFX 7600GT AGP
2x keer DVI naar VGA Adapters
1X Driver CD(91.xx WHQL)
1xS-video kabel
1xMolex Splitter

Doos is zeer mooi vormgegeven, kunt de kaart aan de achterkant bekijken, leuke eigenschap!
Verder heeft de kaart zelf een heel mooi zwart ontwerp van de PCB, heel rustig en krachtig in combinatie met de Koeler, best mooi om te zien en te showen, pluspunt voor XFX hierop.

Featureset:
2xDual DVI
1xS-Video
Ander punt wat ik hier graag wil meenemen is de standaard XFX-koeler, omdat ik deze meteen vervangen heb door een Zalman 700-Cu LED, maar hij opzich wel erg goed lijkt, is het feit dat hij op het punt dat hij contact maakt met de GPU uitgerust is met een relatief groot koperen plaatje voorzien van AS5, dat zie je niet vaak en is een pluspunt dat je mee kunt nemen als de de kaart wilt kopen.

Prestaties:
Deze zijn erg goed, als je speelt op 1280x1024 kun je alles open zetten, (afhankelijk van het spel en de rest van je PC ook nog best hoge levels van AA+AF). Op 700/740 Kun je Far Cry 1280X1024 alles Very High en AA+AF op zijn maximum spelen zonder dat je FPS te laag wordt. Zelfde geldt voor HL2, ik kan hier ivm High Resolution Mod van Fakefactory allen "maar" 4AA+4AF draaien, maar dat ziet er desondanks imposant uit.

Overklokbaarheid:
Deze is op dit moment redelijk/goed, omdat met Zalman 700Cu-Led erop ik 700Mhz weet te halen op de GPU, echter het geheugen will niet hoger dan 740/750Mhz, maargoed dit is nog maar dag 1 en er komt waarschijnlijk een voltmod eraan dus ik verwacht hier nog het een en ander. Temperatuur is hier niet meer dan 50 graden. Maargoed hier ben ik nog niet klaar mee;)

Beeldkwaliteit:
Deze is goed, duidelijk beeld en erg goede rendering

Modbaarhied:
Erg goed, kunt oude koeler er zo afschroeven, deze is met behulp van kleine schroefjes en veren aan de acherkant gezekerd. Ziet en voelt erg stabiel aan.
Nieuwe koeler erop zetten is erg makkelijk en dankzij een randje rondom de GPU is hij ok goed te plaatsen/zekeren, hoewel hij hetzelfde ontwerp heeft als een 6600GT, dus kun je het geheugen allen koelen als je de heat-sinks aanpast met een haakse slijper of dergelijk.

Drivers:
Goed, je krijgt 91.xx WHQL meegeleverd en deze is uiterst stabiel,+ TV driver en DirectX, en kunt het anders wel nieuwste Forceware van verschillende Site's afhalen. En deze zijn meestal erg stabiel. Plus dat Nvidia in voor zoveer ik het weet altijd goed bezig is met het updaten en bijhouden van de drivers.

Warmte en Geluidsproductie:
Geen mening ivm Installatie Zalman voordat hij geinstallerd werd. Deze is uiteraard erg stil, en onder de Zalman komt hij op 700/740 niet boven de 50.

Prijs:
180 euro incl. Verzending
Vind deze erg goed, krijgt een hele goede kaart voor een hele scherpe prijs

Dus het is gewoon een hartstikke mooie snelle kaart voor als je nog een jaar langer op AGP wilt blijven zitten, enige wat je wel mee rekening zou kunnen houden is je beeldresolutie.
Want als je lager dan 1280X1024(1280X960) speelt is deze kaart misschien iets teveel van het goede ivm bottleneck door de rest van het systeem, andere onderdelen houden hem niet bij(ik bedoel hiermee dat de kaart dan eigenlijk teveel kracht heeft om vol uit te gaan), pas op 1280X1024 en hoger kan hij pas zijn ware kracht tonen, vind ik.

Zal nog even duidelijk aangeven, op 700 GPU en 740 Memory fully loaded(3DMark) komt hij niet boven de 50 graden uit.

Scores 3Dmarks:

Scores 3Dmark met de rest van de PC ook optimaal afgesteld:
03:~13500
05:~6250
06:~3100

Kaart blijft stabiel op de clocks en heb nog geen spel gevonden dat niet op high gespeeld kan worden op 1280X1024;)

Update 2:
User review status verkregen, en BIOS vmod toegepast, echter deze schijn niet te werken, geheugen is nog steeds 750 en core wil ook niet hoger dan 703mhz, dus deze is nutteloos op de kaart.

Verder ben ik erachter waarom ik zo hoog kom op de core, deze is namelijk een G73 revision B1, oftewel een 80nm versie van de oorspronkelijk 90nm G73, dus sneller en koeler.

Heb jij ook een XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) PV-T73A-UDF7?

Ik heb dus ook een 7600 AGP maar van WinFast.

Voor de reset ziet ie precies hetzelfde eruit als die van jou.

Ik heb ook dezelfde koeling erop gezet die VF-700 van Zalman en ook overgklokt.
Core Klok: 560MH\
Memory: 1.4GHz ( 740MHz, maar het is dus DDR )

Mijn systeem:

Asus P4T-E
2.8GHz&3.3GHz S478 400fsb
WinFast 7600GT AGP
1.5GB RD-RAM Samsung PC-800
RAID 0: 2X 250GB Maxtor met Primise 2000Pro

Ik begrijp jou uitleg over de Beeldresolution niet echt!

Beeldresolutie, als je lager dan 1280X1024 speelt is deze kaart misschien iets teveel van het goede ivm bottleneck door de rest van het systeem, pas op 1280X1024 en hoger kan hij pas zijn ware kracht tonen
Welke snelheid heb jij met de overclock gehaald?

Ik bedoel met mijn uitleg dat als je onder een resolutie van 1280x1024(960) speelt dat je dan niet het volle potentieel van de kaart "kunt" benutten, en dat is jammer want dat is best veel.
tenzij je zo'n FPS-h*er bent en je alles op low speelt om daar 't getalletje 500 te zien staan ;)

nette survey overigens
Dat is toch geen nadeel van de grafische kaart? Dat is een nadeel van je pc, die is blijkbaar niet in de goede balans om op lage resoluties te gamen.

Maar voor de rest een leuke survey :)
Is ook geen nadeel, vind het meer iets dat je in je achterhoofd moet houden als je de kaart koopt, maar goed is niet echt negatief bedoelt, meer als waarschuwing
Ik vind het redelijk link dat je er meteen een andere koeler opzet zonder te controleren of hij het werkelijk doet. Bij EVGA maakt het niks uit voor de garantie (XFX ook niet?)

Maar die 50graden is die stressed/non-stressed overclocked/standaard ?
Kan je misschien ook nog wat 3Dmark03 , 05, 06 testjes doen ?
Wat is de rating van de mem chips op deze kaart?

Zit er een verschil in deze standaard 7600GT AGP en de fabrieksmatig opgevoerde 7600GTxxx agp? :?
De chips zijn 1.4 ns, en deze van mij willen niet echt hoger, halen maar net de 750mhz stabiel, in tegenstelling tot de core die probleemlos 710mhz loopt.

Verschil Standaard en XXX Editie is dat de XXX op 580 GPU ipv 560 loopt en het geheugen 750(1.5Ghz effectief)mhz ipv 700(1.4Ghz)
nou die OC van 560 naar 700Mhz lijkt mij sterk.
Ik heb zelf ook een 7600GT, maar die 700 haalt hij bij langen na niet zonder extra voltage!
screenschot?
Heb hem lekker wel ;), is allen wel jammer dat het geheugen zo tegenwerkt, want dat de core goud waard is weet ik wel zeker ivm met die 700 op 1.3v ;) 710+ vind ie toch echter te gek, zal hem waarschijnlijk 0.1v erbij doen om geheugen meer ruimte te geven.
Kaart zoals hij in doos komt:
Een XFX 7600GT AGP