WD Black WD7500BPKT, 750GB - Reviews

Specificaties 750GB • 2.5" HDD (SATA-300) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

WD Black WD7500BPKT, 750GB Review

edgecrush3r 28 maart 2011, laatste update op 28 maart 2011, 4.069 views

WD Black WD7500BPKT, 750GB

Pluspunten

• Bijzonder snelle 2.5 inch schijf (7200 RPM)
  • Extreem lage wattage.
  • Erg stil

Minpunten

• Prijs per Gb

Ik draai deze schijven nu een paar weken in mijn nieuwe NAS (QNAP SS-839) en ben gigantisch tevreden.
De voornaamste reden om een 2.5 inch NAS te kopen is enerzijds geluidsreductie en anderzijds stroomverbruik.
Normaliter draaien 2.5 inch schijven op 5200 of 5400 RPM met een hoge access tijd, maar dankzij de Scorpio Black hoef je hier geen compromis te sluiten.
De schijven draaien op 7200 RPM en hebben een zeer lage access tijd.
Wat mij zeer verbaasde is dat de wattage en geluidsproductie nog steeds veel lager liggen dan andere 2.5 inch schijven. Idle 0.8 Watt en inuse 1.75 Watt.
Voor een NAS die 24x7 aan staat is dit een uitstekende keuze.

Hardware specificatie WD

Full Review

Heb jij ook een WD Black WD7500BPKT, 750GB?

Ik heb deze schijf net besteld als opslag/game schijf voor mijn laptop, de specs zijn goed en de aan de revies te zien bevestigd dat hetm thanks!
Prima schijf inderdaad, maar zuinig is hij volgens Tom's Hardware niet. Vergeleken met 3,5" schijven wel natuurlijk, maar op 2,5" kan het beter. Ook heb ik niet de indruk dat de schijf erg stil is, maar dat kan aan mij liggen. Tom meet geen geluidsproductie schijnbaar.

De WD Black is de snelste, maar in performance per watt is de WD Blue erg sterk. Op de laatste pagina van Tom's review is het de enige 5400rpm-schijf tussen de 7200rpm-modellen.