Antec Performance TX635 (ATX, 350W, Beige) Review

KSausGR 26 januari 2007, 631 views

Antec Performance TX635 (ATX, 350W, Beige)

Pluspunten

• Grosso modo goed afgewerkt
  • Goede voeding
  • Niet duur
  • Een van de weinige kasten die nog in beige leverbaar is
  • Overvloed aan schroeven meegeleverd

Minpunten

• Klepje van frontaansluiting niet echt solide

Kwaliteit voeding Score: 4
Aangezien ik dit najaar een nieuwe PC wilde samenstellen op basis van een Core 2 Duo, moest ik enige maanden geleden op zoek naar een nieuwe kast. Aangezien ik mijn (beige) CD en DVD branders over wilde nemen uit mijn oude PC, wilde ik per sé een beige kast hebben. In de huidige markt is de keuze dan erg beperkt, vooral als je niet aan het kaliber Sweex kast wil. Ik heb de kast uiteindelijk in Augustus gekocht, aangezien de kast, volgens webshops en Antec end of life zou zijn. Dit bleek echter niet waar, aangezien de kast tot op heden nog steeds leverbaar is (zie pricewatch).

De Kast
De kast is gemaakt van stevig (1mm) staal. Hoewel het slechts een midi ATX kast betreft, is er toch ruim voldoende ruimte om het een en ander netjes weg te werken. Er is ruimte voor drie externe 5 1/4" drives, twee externe en drie interne 3 1/2" drives (de laaste in een uineembare slede). Lange videokaarten zoals de Geforce 7900GTO (die is geloof ik zo'n 23cm) passen goed in de kast. De videokaart maakt het dan wel erg lastig om de onderste van de interne 3 1/2" bays te laten bevolken.

De 5 1/4" drives worden in de kast gezet met behulp van sledes. Je schroeft dus eerst twee van deze sledes op de drive en schuift hem dan ik de kast. Voor mij zitten hier voor en nadelen aan: Aangezien er zes geleiders bij de kast worden geleverd, betekent het breken van een geleider dat je nog maar twee drives kunt gebruiken. Bij normaal gebruik van de geleiders zal dit echter niet gebeuren, en dan werkt het systeem alleen maar snel en handig. Houd wel in je achterhoofd dat voor het installeren van externe drives het frontpanel van de kast verwijderd moet worden. Dit gaat soms wat moeilijk en doet vrezen voor de levensduur van het systeem. Ik ga er vanuit dat het bij voorzichtig gebruik geen probleem op zal leveren.

Alle hoeken en randen in de kast zijn goed afgewerkt, en persoonlijk letsel zal dus niet snel ontstaan. De kast wordt geleverd met een zeer omvangrijke schroevenset je zal niet snel een schroefje tekort komen. Aan de voorkant van de kast zitten (achter een wiebelig klepje) 2 USB- en één Firewire poort en een mircofoon- en hoofdtelefoonaansluiting.

De voeding
De voeding mag dan wel maar 350 Watt vermogen kunnen leveren, maar is wel van goede kwaliteit. Voor de voeding heb ik een aparte survey ingevuld. (http://tweakers.net/productsurvey/survey/3451)

Koelers
De kast wordt geleverd met een 120mm TriCool ventilator, die aande achterzijde lucht uit de kast zuigt. Zoals de naam doet vermoeden is de fan op drie standen in te stellen. De laagste stand is fluisterstil, de middenstand is hoorbaar (maar niet storend) maar de hoogste stand is irritant luid. Zelfs de laagste stand voldoet echter om de kast met inhoud netjes koel te houden, dus dit vind ik niet zo'n probleem.

Aan de voorzijde van de kast kunnen nog twee 80mm koelers worden toegevoegd. Een daarvan blaast dan lucht tussen de hardeschijven door naar binnen, de andere blaast de lucht rechtstreeks de kast in. De zijkant van de kast is voorzien van ventilatie openingen die eventueel ook nog van koelers voorzien kunnen worden.

Ik kan deze kast eigenlijk alleen maar aanprijzen. De kleine nadelen worden volledig teniet gedaan door de voordelen. Gezien de uitrusting is deze kast echt een koopje.

Heb jij ook een Antec Performance TX635 (ATX, 350W, Beige)?

Mooi survey, Ik vind het alleen een oerlelijk kast. maar dat is mischien mijn mening !
Ik heb het grotere broertje van deze kast, de 835II. Erg fijne kast met veel ruimte en een goed kwaliteit. Inmiddels zijn de "gekleurde" kasten wel wat populairder dan deze beige, maar ik zat ook met andere apparatuur die dezelfde kleur hadden...

En lelijk, tja... Ik vind het persoonlijk erg meevallen als je 'm vergelijkt met soortgenoten :Y)