Specificaties koelpasta (passief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Arctic MX-2 Thermal Compound (4g) Review

thechib12 26 maart 2011, laatste update op 26 maart 2011, 1.439 views

Arctic MX-2 Thermal Compound (4g)

Pluspunten

• Lage temps
  • prijs

Minpunten

• geen

Warmtegeleiding Score: 5
Toen ik een nieuwe koeler kocht (Scythe mugen rev 2), wilde ik gaan overclocken.
Ik had nog prut koelpasta van een x merk erop zitten, en hoorde dus dat een koelpasta 7 graden verschil kon maken, Ik vond het een beetje raar dat het mogelijk was, maar goed, natuurlijk even proberen!
Gekocht bij MNM Computers, koste 6 euro inclusief verzendkosten,(4 gram) kan je niks over zeggen.
werd in een envelop verstuurd.

De verpakking

Het komt in een klein pakje, en daar zie je het tubetje al gelijk in zitten, het enige wat erin zit was de koelpasta, en een papiertje met specs erop.

Voorkant verpakking:

Achterkant verpakking:

Koelpasta:

Verschil tussen 1grams spuitje(foxxcon) en 4 grams (Arctic Cooling MX-2)

Het aanbrengen

Op veel reviews gelezen dat deze koelpasta moeilijk aan te brengen was, hij was te dik, moeilijk uitsmeerbaar.
Wat ik gewoon heb gedaan is een klein beetje in het midden van de ihs doen, laat de CPU koeler de rest doen, de cpu koeler verspreid het zelf erg goed.
dus dit vond ik gewoon goed.

Resultaten
Hierbij gebruik ik een i7-950 @ 3,8 ghz op een Asus Sabertooth x58 met een Scythe Mugen Rev2 met 2 fans (1300rpm en 1900rpm), Kast: antec 900

Systeem:
Intel Core i7-950 @ 3,83
6GB OCZ GOLD 1600MHZ
Asus Sabertooth X58
Ati HD5850 overclocked edition
Scythe Mugen 2 Rev.B (2Fans 1900rpm en 1300 RPM)
OCZ MODXTREAM PRO 600Watt
Antec 900

Ik had niet gedacht dat een koelpasta 7 graden verschil in load kan geven, voor die 6 euro inclusief verzendkosten, vind ik het de moeite waard!
Een aanrader!

Edit: Kon benchbakker (site eraf?) niet gebruiken, dus daarom heb ik Word gebruikt
Foto's zijn niet van hoge kwaliteit (Iphone 3g camera *zucht*)

Feedback en reacties altijd welkom!

Heb jij ook een Arctic MX-2 Thermal Compound (4g)?

Wel grappig dat het ook daadwerkelijk die 7 graden scheelt ;) Waarom heb je niet de MX-4 koelpasta van Arctic Cooling genomen als ik vragen mag?
Daar kwam ik ook later achter dat die er ook was! eigenlijk wel dom, had alleen onderzoek gedaan tussen AS5 en deze, net toen ik deze koelpasta besteld had kwam ik erachter dat mx-4 er ook nog was, dom maar goed.
Al je afbeeldingen zijn verwijderd :/