Nintendo Wii Sports Pack Wit Review

solenoid 24 december 2006, 9.008 views

Nintendo Wii Sports Pack Wit

Pluspunten

• Klein, eenvoudig,stil

Minpunten

• Geen standaard aansluitingen, plaatsing word beplaatd door de Wii-remote ontvanger. Wifi installatie niet optimaal. Kwalitietscontrolle slecht.

Randapparatuur Score: 2
Spelaanbod Score: 3
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 2
En onverwacht telefoontje van ToysrU's bracht gisteravond de Wii in inze huiskamers. Gelijk Zelda & een extra controller erbij gekocht om lekker met zijn tweeen van de Wii te kunnen genieten.

Het uitpakken ging snel en overzichtelijk, het aansluiten is een fluitje van een cent.

De controller werkte direct en een blauw ledtje geeft aan welek nummer controller je hebt. Een tweede aansluiten is is lastiger door dat je de controller en de Wii moet sync'n : op beide toestellen een knopje indrukken en even wachten : klaar.

Mijn vriendin was al druk bezig een eigen Wii persoonlijkhied aan te maken, alles werk zeeer simpel en voor de hand liggend. Ze leek nog uren bezig te kunnen zijn met kleur en stand haar, ogen etc maar het werd tijd voor de internet aansluiting.

De Wii heeft een WiFi kaart ingebouwd en kan contact maken met bijna elek wifi accespoint. Bij ons moest handmatig wel de juiste encryptie gekozen worden wat dast wordt door de Wizard niet standaard gevraagd. Dit onderdeel vereist dus wel wat kennis over je WiFi verbinding en ik verwacht dat dit het grootste probleem van nieuwe gebruikers gaan worden. Persoonlijk had ik liever gezien dat de Wii alle encryptie vormen zelf probeerde en dan pas meld dat het geen verbinding kan maken, met de opmerking om alle instellingen handmatig te controlleren.

Toen bij ons alles draaide ging de eerste game CD erin : Wii sports en met spanning keken we naar het scherm : Medium onbruikbaar , raadpleeg de handleiding.
De cd voorzichtig schoonmaken leek overbodig maar je weet nooit, helaas resultaat hetzeflde. Dan Zelda er in, zelfde resultaat. Het gevoel bekruipt me dat ik een kapot apperaat heb en dat het nu lang wachten wordt op vervanging.

Een telefoontje met ToysrUs maakt snel duidelijk dat ze normaal de Wii gelijk omruilen maar ze geen voorraad meer hebben. "neem eens contact op met de Wii helpdesk" is het advies. Dat heeft op zaterdag niet zoveel zin en als ik de nintendo internetsite mag geloven moet het apperaat terug naar de leverancier.

Een mooi leuk apperaat maar we kunnen er nog niks mee, wat zullen de kinder zondag teleurgesteld zijn. Hopelijk kan de Gamecube toch nog iets voor ze betekenen.

De Update van de Wii hebben we doorgevoerd en raar maar waar de volgende dag werkte alles wel. Met Wii sports kregen we iedereen aan het golfen, geen gedoe met lastige controllers knopjes maar bewegen. Zelda was heerlijk om te spelen, hier gaan we zeker veel uurtjes in stoppen.

Opzoek naar een leuke game hebben we Rayman aangeschaft en dat was een telerustellig. Je moet eerst in de singel player mode alle games spelen (unlocken) voordat je met meerde personenen mag spelen. Veel games kun je niet samen spelen op 1 scherm, dus om en om. Humor heeft het spel zeker maar een goede party game konden we er niet in vinden. Monkey ball banana blitz werdt de tweede keuze en ook hier kan ik niet wild van woren. Een paar leuke games maar en in elkeaar geknustelde games die niet speelbaar zijn. Golf werk bijvoorbeeld minder goed dan Wii sports maar we zullen nog wat tijd moeten spenderen om de leuke Games eruit te pikken. Zelda is voor ons het spel voor de Wii en hopelijk komt Metroid Prime snel uit.

Je kunt ook oude games spelen maar hiervoor moet je een aparte controller aansluiten. Jammer dat de standaard controller niet gebruik kan worden, je wordt weer verplicht meer geld uit te geven dan nodig is. De prijzen van dr oude games liggen op en paar euro en zijn eenvoudig via de Wii shop te koop. Een goed idee maar jammer dat de standaard controller niet aangepast kan worden.

Wat overblijft is de oude Gamecube games eens te gaan proberen, ook hier wordt het weer een snoerwoud met de oude controllers.

Conclusie:

Wii is leuk maar het onbreekt nog wel aan goede games. Zelda zal niet iedereen weten te waarderen en Wii sports is goed maar wat mager voor lang speel plezier.Hopelijk weet nintendo de games snel naar een hoger platform te tillen. We verwachten geen Next-gen maar wel speelbare games met het Wii sports gevoel.

Heb jij ook een Nintendo Wii Sports Pack Wit?

[quote]De audio/video kabel is ook voorzien van een afwijkende stekker, geen standaard video of audio aansluitingen dus als je naar component of RGB wil : euro's uitgeven voor speciale kabels. Dit was al irritant bij de GameCube maar nintendo lijkt hierin nog weinig commentaar van hun gebruikers te krijgen. 40 Euro voor een betere beeldkwaliteit op een console van 249 euro vindt ik te hoog en niet echt "vriendelijk". Nintendo heeft zoch ook weinig aangetrokken van alle HDTV standaarden en dat kan best de reden zijn om op een compostite aansluiting staandaard mee te leveren.[./quote]

Het leveren van composiet kabels is gewoon standaard. Bij de nieuwe Sony PS3 wordt ook alleen maar composiet kabels meegeleverd. De enige console die de "andere kabels" levert is momenteel alleen de Xbox 360 Premium Box die componenten kabels meeleverd.

En alleen een kleine percentage van huishoudens in NL hebben een TV die componenten aansluiting + 480p ondersteund. Het is wel een ander verhaal als ze standaard RGB Scart kabels bij doen :P. Dat lijkt me wel iets logischer. Maar dan moeten mensen die de Wii op de hoogste kwaliteit willen spelen een componenten kabel aanschaffen. Ik ben wel met je eens over die rot kabels, maar je was wel een beetje extreem erover vond ik :P.

Het grootste minpunt is echter dat die componenten kabels nog nergens te koop is in Nederland <_< ...
Kijk op Ebay.nl,

daar zijn ze al (via import te koop) maar voor kabels haalt import weinig uit. Wacht een paar dagen en voilá, je hebt EDTV/HDTV kwaliteit.
Je survey begon zeer aardig maar ik zou graag zien dat je hem nog eens aanpast als je een werkende console hebt.

Tenslotte is het vernieuwende van de Wii nog altijd de controller en ik ben heel benieuwd naar de ervaringen daarmee.
"Wat gelijk opvalt is de dunne kabeltje tussen de Wii-remote ontvangern en de Wii zelf en het afwijkende stekkertje. Geen verlenging mogelijk dus met het plaatsen van de Wii zull altijd binnen de straal van een 3 meter van de Wii remote ontvangen moeten doen."

Ik ben het met je eens, dat het kabeltje van de sensor naar de wii HEEL dun is.

Ik ben het echter niet met je eens, dat je altijd binnen een straal van 3 meter moet zijn. Dit kun je makkelijk instellen bij de instellingen.
Ik had dit probleem nl bij de eerste keer dat ik de wii ging opstarten en wii sports ging spelen.
Wij hebben een brede kamer (5 meter) en de controller reageerde alleen goed, wanneer ik ging opstaan.
Na mijn 1e partij wii sports ging ik naar de instellingen om de afstandsbediening opnieuw te 'kalibreren' (ik weet niet of ik nu het juiste woord gebruik, reageer als ik het verkeerde woord gebruik). Nadat ik dit had gedaan werkte de afstandsbediening gewoon zittend vanaf de bank (4,5 meter).
Hierbij vind ik, dat je toch echt even beter had moeten zoeken.
persoonlijke mening: haal aub je post ook door de spellingscontrole... het is soms niet om aan te lezen

"Je kunt ook oude games spelen maar hiervoor moet je een aparte controller aansluiten. Jammer dat de standaard controller niet gebruik kan worden, je wordt weer verplicht meer geld uit te geven dan nodig is"
Voor sommige games kun je gewoon je WiiMote gebruiken, maar voor bijv. N64 games gaat dit moeilijk
Bedoel je het richten van de Wii op je tv ? Of bedoel je echt het tennissen ?
Het richten op je tv is inderdaad ff uitproberen, dan moet je gewoon richten op de Sensorbalk.
Wanneer je tennist, dan maakt het geen moer uit hoe je staat.
het probleem lag bij de breedte van mijn woonkamer... als ik dichterbij was, was er geen probleem... toen ik de wiimote opnieuw ging 'calibreren' (volgens mij moest je dan telkens op + drukken totdat het stipje gaat knipperen) werkte het wel vanaf de juiste afstand...
Lightmanone1984: Het is inderdaad mogelijk om de componenten kabels te importeren, maar helaas zijn de "officiele" nintendo kabels (welke overigens de beste zijn) een beetje overpriced met verzendkosten ingerekend.

dragonzzzz: Als je die composiet --> scart converter blokje gebruik, is de signaal kwaliteit nog steeds composiet, dus maakt het geen bal uit voor de meeste mensen :P.

Bij mij ging de Wi-Fi installatie overigens ook perfect. Ik moest gewoon effe de MAC adres van m'n Wii invoeren in m'n router en ik kon meteen online ermee ^_^. Dat de standaard router configuratie niet in orde was, liegt niet aan de Wii :P.

Er is inderdaad helaas altijd wel 2-3% kans om een produkt te krijgen waar aan iets mankeert. Wel pech als je zoiets mee maakt :(.
dragonzzzz: Als je die composiet --> scart converter blokje gebruik, is de signaal kwaliteit nog steeds composiet, dus maakt het geen bal uit voor de meeste mensen .
Maar niet iedereen heeft de standaard composietaansluiting op tv, maar wel de Scart, daarom het Scartblokje.
Dit blokje versterkt het beeld niet, daar heb je een andere kabel voor nodig (RGB, S-Video of Component)
Ik vindt het jammer dat ie niet goed wil werken. In Amerika hadden sommige daar ook al last van.

Maar ik kan je, als een trotse bezitter van de Wii, vertellen dat het ding af en toe heel erg gevoelig is, maar in sommige spellen is dat juist super-fijn.

Ik hoop dat je je survey afmaakt als je wel een goed-werkende Wii hebt.

Veel plezier alvast met de Wii!!!!
Sorry, ik ben hier helemaal niet meer eens.
Je krijgt (zoals eerder gemeldt) een composiet kabel die in elke tv past. Tevens krijg je ook een composiet=>scart adaptertje om hem alsnog in een scart aansluiting te gooien.

Bij mij ging Wifi installatie perfect. Hij vraagt meteen welke securty ik heb draaien op mijn router en wat mijn key is.

Dat je dvdrom drive het niet doet kan altijd gebeuren. Dat gebeurd bij elke console die net nieuw was/is. Kijk naar Xbo360 daar waren ook heel veel bugs. (ik houd me mond maar over de PSP)

Verder vind ik het toch wel een goeie survey op enkele punten na dan:)
Medium onbruikbaar melding heb ik ook gehad, maar toen had ik de DVD er verkeerd om in gedaan. Misschien bij jou ook de reden dat je niet kan spelen?
Kan je misschien de prijs toelichten?
Tja er is mij altijd 1 ding bijgebleven over console's,

koop nooit een console als hij net uit is.

maar wel nette survey
}> Een leuk verhaal over een eerste ervaring, maar wel wat vermoeiend lezen met zeker 23 spelfouten erin }>. Op de drempel van 2007, zijn spellings checkers toch al gangbaar dacht ik zo.

Zelf was ik ook wat teleurgesteld over het meeleveren van uitsluitend een Composite aansluiting bij de Wii. Ik moet echter zeggen dat de beeldkwaliteit me desondanks 100% meevalt. De teksten in de verschillende games zijn prima te lezen. Dan staat de Wii gewoon op 50Hz (576i) ingesteld.
Op mijn (projectie) CRT TV heb ik ook een PS2 aangesloten. Daarbij vind ik de weergave van tekst rampzalig op Composite. De kwaliteit van de Wii op Composite vind ik echter vergelijkbaar met S-Video van de PS2. Dit zegt misschien iets meer over de PS2, maar toch.

Over de spelen heb ik een zelfde indruk. Zelda lijkt op dit moment de enige echte topper. Ik heb zelf echter gekozen voor Red Steel en Marvel Ultimate Alliance.
Red Steel is gewoon een lekkere shooter. Misschien wel een beetje lineair. Ik heb veel kritiek gelezen over de besturing, maar zelf vind ik het prima spelen. Het is in ieder geval een unieke spel-ervaring. Een combinatie van een Lightgun shooter en een traditionele First-Person-Shooter.
Marvel Ultimate Alliance is een degelijke hack 'n slash RPG. De Wii remote heeft hier weinig toegevoegde waarde naar mijn mening. In plaats dat je een knopje A indrukt voor een aanval schud je de remote heen en weer.
Beide games werken prima op een breedbeeld TV.

De Wii deed het bij wel meteen uit de box. Ik heb het maar nog niet op Internet aangesloten. Ik hou niet zou van die automatische updates. If it ain't broken don't fix it! ;)