Specificaties All-in-one met 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple iMac 27" 2.8GHz (mid 2010) Review

sebastius 24 maart 2011, laatste update op 24 maart 2011, 894 views

Apple iMac 27" 2.8GHz (mid 2010)

Pluspunten

• Vormgeving, Bouwkwaliteit, MacOS X, Stilte, Schermkwaliteit

Minpunten

• Stevige prijs

Features Score: 5
Ik heb deze iMac ongeveer een half jaar in gebruik. Ik stapte over van een Hackingtosh en dat is me goed bevallen.

De directe reden van overstappen naar Mac OS X is de software: de aanwezigheid van prachtige creatieve programma's in het pakket iLife. Ik maak graag foto's en fotoboeken, films en muziek. Dan is een Mac echt een uitkomst! Het fijnste vind ik de integratie tussen alle applicaties. Een foto die ik in iPhoto importeer is meteen beschikbaar voor een presentatie of film, zonder zoekwerk. Alles gaat in de centrale media-database. Een ander fijn fenomeen is Time Machine. Gewoon direct out of the box zonder nadenken automatisch backups maken.

Een tweede reden is dat ik graag een flink scherm wilde, en van een lelijke kast etc af wilde. De iMacs passen precies in die visie. De computer verdwijnt in de achtergrond, het draait alleen nog maar om het beeld. Enkel een stroomsnoer en af en toe een USB kabel om de iPhone te synchroniseren.

Een Mac vereist een bepaalde mindset, net zoals Windows dat doet. Ik ben het continue finetunen van PC's wel een beetje ontgroeit, ik wil me bezighouden met leuke dingen maken en me niet druk maken over bestanden, mappen, megahertzen, backups etc. Je geeft een deel van je controle uit handen en dat moet je kunnen waarderen. Ik vond het erg prettig, een computer waar ik niet over na hoef te denken (en dat zegt iemand die bijna 20 jaar lang zelf al z'n pc's bouwde en z'n OS tunede).

Een discussie die ik vaak voer is die van de prijs. Mijn redenatie is altijd: heb je een simpel internet systeem nodig, koop dan GEEN Mac. Heb je specifieke Mac apps nodig: koop een Mac. Maar zelfs als je even gaat rekenen dan valt de prijs van de Mac best mee: 27inch IPS scherm, i5 processor, draadloos keyboard en multitouch muis, OS/X en iLife pakket en dat allemaal in de meest compacte vorm die ik ooit voor een high-performance systeem heb gezien.

Ik ben dik tevreden met mijn iMac. De prijs was flink maar ik heb er iets goeds voor teruggekregen.

Heb jij ook een Apple iMac 27" 2.8GHz (mid 2010)?

"Een discussie die ik vaak voer is die van de prijs. Mijn redenatie is altijd: heb je een simpel internet systeem nodig, koop dan GEEN Mac."

Naar mijn mening; koop dan JUIST een Mac; beit dan geen iMac maar bijvoorbeeld een 2e hands Mini, of Macbook (air). Mac systemen blijven mooi snel, minder gevoelig voor virussen en als je de "gebreken" een beetje onder de knie hebt dan is er geen weg meer terug voor velen.
Er zou een waarschuwing op een MAC moeten staan : bij gebruik is verslaving mogelijk en dat kost u nog meer geld
Maarja wat wil je het werkt...

[Reactie gewijzigd door lemaclemac op 24 maart 2011 12:16]