Logitech S715i 2.0 (Zwart) Review

stijnf 23 maart 2011, laatste update op 23 maart 2011, 2.435 views

Logitech S715i 2.0 (Zwart)

Pluspunten

• goede geluidskwaliteit
  • accu die relatief lang mee gaat
  • mooi en stevig design

Minpunten

• aan de grote kant(past maar net in je tas)
  • prijzig
  • geen 3,5mm meegeleverd(voor mensen die dat niet hebben)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik wilde graag een speakerset die ik buiten voor mijn iPod ook voor mijn laptop kon gebruiken. Verder moest hij ook een accu hebben.

Ik vind de geluidskwaliteit goed maar niet super. Voor een portable speakerset komt er een goed bass uit. Er zitten twee boksen aan de achterkant speciaal voor een volle bass. Je moet natuurlijk niet dezelfde bass verwachten als van een normale geluidsinstallatie van een pc uit deze prijscategorie.

De speakerset gaat harder als je hem in het stopcontact steekt. Vooral de bass is stuk harder als je hem aan de stroom hangt, hij gaat bij enkele nummers een beetje kraken als je het volume op 100% zet(aan de stroom, op de accu gebeurt dit niet) maar dit kan aan de kwaliteit van het nummer liggen. Het volume is goed maar had iets harder verwacht. Maar voor in één kamer, op je balkon of op het schoolplein is het prima. Verder laat hij je iPod uiteraard alleen op als hij is ingestoken.
Het is fijn dat er een 3,5mm aansluiting op zit waardoor je er ook andere apparaten op kan aansluiten.

Verder is hij mooi afgewerkt. Zo wordt het standaard waar hij op leunt gebruikt om de dockingstation af te dekken als je hem vervoerd. En zit er een rubbertje voor de ingang voor de 3,5mm en stroomingang.

Je krijgt er een afstandbediening en een hoesje bij. De afstandbediening is erg fijn en werkt goed. Het hoesje is vrij overbodig omdat het niks van stevigheid bied maar het voorkomt wel krassen. Ze hadden van mij wel een 3,5mm kabel kunnen meeleveren dat kost bijna niks en niet iedereen heeft er een.

De enige aanmerkingen die heb zijn: de prijs en de grote. De prijs is aan de hoge kant. En het formaat gaat net. Hij past namelijk net in mijn Eastpack tas. Hij is namelijk vrij breed(als je hem in je tas doet past hij net in de hoogte).

Concluderend een goede portable speakerset maar wel aan de prijzige kant en vrij groot. De features zoals radio en wekker mis ik niet omdat ik een iPod touch heb. En dit weet je van tevoren dus dat kun je niet als minpunt noemen.

Heb jij ook een Logitech S715i 2.0 (Zwart)?

Is hij nu alleen voor een iPod Touch of kan ik hier ook mijn iPhone 4 in doen?
De iphone 4 kun je hier ook gewoon op aansluiten.