AC Ryan Playon! HD - Reviews

Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Playon! HD Review

Kornalt 22 maart 2011, laatste update op 22 maart 2011, 2.176 views

AC Ryan Playon! HD

Pluspunten

• Speelt alles af, ondersteund vrijwel alles ook qua ondertitels ed.

Minpunten

• Bittorent client werkt niet. Apparaat blijkt ook maar 1 ding tegelijk te kunnen en word anders erg traag.

Geluidskwaliteit Score: 5
In eerste instantie lijkt de ac-ryan playon hd een mooi apparaat, zeker voor de prijs van 109,90. Echter als je net wat meer wilt doen als de standaard functionaliteit komen er toch wat problemen om de hoek kijken. Reden voor mij om deze review te schrijven tussen de andere overwegend positieve reviews.

Ik beperk mij in deze review tot de voornaamste zaken waar ik tegenaan gelopen ben. Een film afspelen of een internetstream werkte prima als dit het enige was wat ik deed.

Firmware updates
Ac-ryan brengt vaak nieuwe firmwares uit en dat is niet voor niets. Enerzijds om de features uit te breiden anderzijds om een hoop bugs te fixen. Echter komen de laatste firmwares niet voorbij de release candidate status of de beta status. Ook een terugkerend probleem met de bittorent client word hierin niet opgelost. Dit geeft geen vertrouwen dat problemen uiteindelijk ook echt opgelost worden.

Bittorrent
Ac-ryan verkoopt de playon hd met bittorrent functionaliteit. Echter deze werkt gewoon niet. Het lukte mij maximaal 1 torrent te downloaden! Als ik er meer dan 1 starte crashte de client binnen 30 minuten. Om dit op te lossen was het niet voldoende om het apparaat uit te zetten, de stroom moest er echt af. Daarna startte de bittorrent client weer maar begonnen de downloads weer overnieuw. En binnen 30 minuten volgde er een nieuwe crash. Ik heb de firmware geupdate naar de nieuwste officiŽle release maar dit mocht niet baten. Het maakte niet uit wat voor torrent ik probeerde te downloaden de client crashte sowieso. Uiteindelijk crasht elke download groter als 1 GB.

Forum
Er is een acryan forum waar acryan zelf ook actief meeleest. Echter regent het daar ook klachten over de bittorrent functie en daar word niet adequat op gereageerd. Er word een hoop geprobeerd maar bij mij is het beeld ontstaan dat acryan hun firmware laat testen door haar klanten en niet genoeg doet met de klachten gepost op het forum.

Overig
De acryan is niet geschikt om meer dan 1 ding tegelijk te doen. Als het apparaat aan het downloaden is kun je niks anders doen anders crasht de bittorent client direct. Ben je via FTP bestanden naar de acryan aan het kopieren? Probeer dan verder niks te doen want het apparaat word zeer traag en lijkt niet meer te reageren. Net als je denkt dat het apparaat vastgelopen is gaat hij eindelijk de actie doen die je wilde doen (bijv shoutcast starten). Dit kan oplopen tot een minuut!
Uiteindelijk heeft dit zelfs geleid tot een crash bij mij en startte het apparaat spontaan opnieuw op.
Ook een slideshow met foto's starten nadat je een internetstream via shoutcast gestart hebt resulteert in een traag apparaat.
Samba client en FTP client werkten ongeveer 50% van de tijd niet tegelijkertijd.

De ac-ryan playon hd is een mooi apparaat om te zien maar de beloofde functionaliteit word niet gehaald. Er word nota bene reclame gemaakt voor de bittorent functionaltiteit (staat zelfs op de doos genoemd) maar dit werkt niet.
Mede door de reacties op het forum is het vertrouwen in acryan erg gedaald en omdat ik de playon hd mede had gekocht om z'n download functionaliteit, die niet blijkt te werken, heb ik hem uiteindelijk terug gestuurd.
Ik weet dat downloaden een extratje is en misschien niet thuis hoort op een mediaspeler maar als je hem verkoopt met deze fundtionaliteit mag je ook verwachten dat het goed werkt! Er zijn genoeg andere mediaspelers die dit ook zonder problemen doen, zelfs als dit niet officieel ondersteund word.

Heb jij ook een AC Ryan Playon! HD?

Reviews door de redactie