AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W) Review

systemfan 19 april 2005, 172 views

AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Stabiliteit
  • Algemene prestaties

Minpunten

• 1 Kanaals geheugencontroller.
  • Warmer dan de 939 varianten.

Heb deze cpu (AMD Athlon 64 3000+ Newcastle) gekocht vorig jaar in de maand augustus, ter vervanging van mijn oude XP 2500+. Ik ben er tevreden over, het virschil in snelheid en stabiliteit is echt wel merkbaar tov mijn vorige cpus. De prijs/kwaliteit was na wat afwachten (prijsdalingen) erg acceptabel. De temperatuur viel me wat tegen, maar dit is misschien veroorzaakt door mijn koeler. Overclocken was ook geen probleem, ben niet "all the way" gegaan maar bij een FSB van 234 bleef ie nog steeds stabiel booten.

Over het algemeen ben ik meer dan tevreden over deze processor, het is zeker een aanrader, maar aangezien het kleine verschil in prijs tussen socket 754 en 939 zou ik volgende keer toch voor een 939 gaan.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)?