Specificaties Oordopjes (standaard) zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser MX 471 (Rood) Review

Intheweb 17 maart 2011, laatste update op 17 maart 2011, 906 views

Sennheiser MX 471 (Rood)

Pluspunten

• Makkelijk te openen verpakking, geen blister
  • Geluidskwaliteit zoals ik gewend ben van Sennheiser

Minpunten

• Kabel is niet netjes recht en trekt te snel in rare kronkels
  • Standaard, zonder oorkussentjes, lijken de in-ear erg kaal

Nadat voor de tweede keer mijn Apple iPhone oordoppen kapot gingen, toch verder gekeken naar een ander merk.
In het verleden heb ik al vaker Sennheiser gebruikt, voornamelijk in de periode dat ze nog niet vol op de in-ear markt waren gestapt. Nu is door de grote hoeveelheid series van Sennheiser niet erg makkelijk het verschil te maken.

Verpakking
De verpakking is een smal plastic doosje welke eenvoudig te openen is, geen blister verpakking. In deze verpakking zit het volgende:
  • 1x Sennheiser MX 471
  • 2x setje oorkussentjes
  • 1x setje oorrubbertjes
  • 1x opbergtasje
Gebruik
Tijdens het dagelijks gebruik is het vervelende dat de kabel niet recht is. Doordat de kabel in de verpakking strak opgerold zat, blijft deze kronkeling zichtbaar aanwezig in de kabel. Ook het strak trekken van de kabel heeft hier weinig invloed op.

Geluidskwaliteit
Het dagelijks gebruik is voornamelijk op kantoor, waar vaak druk word overlegd. Helaas sluiten de doppen niet volledig af, ook niet na het aanbrengen van de oorrubbers.
In het begin moesten de doppen nog worden ingespeeld en miste ik nog wat hoog in het geluid. Dit is gelukkig snel bij getrokken en luisteren ze erg fijn.

• Apple iPhone
  • Rechtstreeks op computer uitgang

Heb jij ook een Sennheiser MX 471 (Rood)?