Sennheiser MX 370 (Zilver) Review

Ivos 16 maart 2011, 1.433 views

Sennheiser MX 370 (Zilver)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Dopjes zelf voelen degelijk
  • Goede pasvorm (is persoonlijk)

Minpunten

• Vreselijk in-de-knoop-raak snoer
  • Iewat grote stekker

De reden dat ik deze review schrijf is om anderen te informeren over dit headsetje, ik had hiervoor een MX300 (meen ik) en die beviel een stuk beter. Daarom deze korte review.

De headset is een van de goedkoperen die door Sennheiser wordt aangeboden, ik betaalde er 15 voor bij de Mediamarkt. Er zijn diverse varianten voor die prijs, de verpakkingen hebben flashy namen zoals Dynamic Bass en Deep Bass etc etc, maar toen ik de verkoper vroeg naar verschillen kon hij me er geen noemen. Gezien dat de prijs gelijk is kreeg ik het vermoeden dat het vooral een marketingtechnisch verschil is.

Nu, wat betreft de dopjes: mijn oude dopjes (ik geloof MX300 of MX400) zaten in een erg praktisch rond opbergdoosje, hadden gladde snoertjes en een -voor die prijs- erg goed geluid. Vandaar dat ik automatisch ook weer ditzelfde wilde hebben. Aangezien de Mediamarkt deze niet direct had liggen besloot ik maar een alternatief voor ongeveer dezelfde prijs te kopen.

De dopjes hebben een snoer met een goede lengte (120cm) dus dat zal voor velen voldoen. Dit snoer is meteen voor mij ook een grote ergernis: het is gemaakt van een stroef soort rubber, en ik heb nu na 2wk de ervaring dat dit erg snel in de knop raakt als je de dopjes in je jaszak bewaard. De gladde snoertjes van mn oude setje hadden hier veel minder last van. Ik krijg het idee dat het echt aan het materiaal ligt aangezien m'n HTC Diamond dopjes ook van dit rubber zijn, en die ook vreselijk in de knop konden raken.

Dan de aansluiting: een 3,5mm jackplug met een haakse aansluiting, zal weingi problemen geven met de meeste telefoons / mp3spelers. Enige nadeel hieraan vond ik dat de 'haak' vrij groot is (dus in het verlenge van de daadwerkelijke stekker een stukje plastic, en dan pas de 90graden haak, waarbij het oude stekkertje de metalen stekker had, en direct daaraan de 90graden haak. Klein verschil, maar nadeel is dat de stekker nu -naar mijn idee- sneller uit mn telefoon wordt getrokken. Kan echter als vooral hebben dat bij wat 'dieper' liggende jackplug ingangen je deze grotere haakv ook goed kunt gebruiken.

Dan het doel van de dopjes: geluidskwaliteit. Ik ben behoorlijk tevreden over het geluid dat eruit komt. Ik kan niet direct zeggen dat het meer of minder is dan mijn vorige (ben ik verloren). Ik heb er diverse soorten muziek mee geluisterd (rock, dance, jazz) en wat series gekeken, en er zit een aardige bass in zonder dat het gaat storen. Ik denk dat voor iemand die voor gewoon dagelijks muziek luisteren dopjes zoekt, dit een hele aardige keuze is qua geluidskwaliteit.

De bouwkwaliteit van de dopjes zelf lijkt goed, ze voelen iets goedkoper dan mijn vorige dopjes, maar ik denk dat ze het wel even zullen volhouden. De dopjes worden geleverd met de bekende foamen sokjes die na een klein beetje moeite goed zijn aan te brengen. Helaas ben ik er inmiddels al 1 kwijt, het was leuk geweest van Sennheiser als er een reservesetje bij had gezeten.

Tot slot worden de dopjes met een bewaartasje geleverd, maar dat heb ik verder niet gebruikt, ik vind dat mijn binnenzak al vol genoeg zit zonder ook dat tasje nog eens mee te nemen :)

Conclusie: voor deze prijs krijg je dopjes die een goed geluid leveren, het snoer irriteerde mij echter mateloos.

• Nokia e72
  • HP Laptop dm3

Heb jij ook een Sennheiser MX 370 (Zilver)?