Specificaties Actie, MMO, RPG, Shooter, Sport-game voor de PS3 - Bekijk alle specificaties

Borderlands, PlayStation 3 Review

snoos 14 maart 2011, laatste update op 14 maart 2011, 591 views

Borderlands, PlayStation 3

Pluspunten

• Lang speelbaar
  • Mooie graphics
  • Keuze tussen classes
  • Gemaakt voor co-op

Minpunten

• Laden duurt even
  • Net iets te lang per gebied
  • Online werkt niet echt
  • Gemaakt voor co-op

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Aankoop
Na aankoop van mijn ps3 ging ik opzoek naar een vette co-op voor een mooi prijsje. Borderlands hoorde bij de eind selectie. Nadat mijn vriendin er ook enthousiast over was ben ik overgegaan tot de Aankoop.

Verhaal lijn
Je begint in een reis met een busje. Hierin kies je ook je class. Dit zijn Hunter, een soort sniper, Siren, een stealth class, Brick, een tank die schade kan vangen en uitdelen, Soldier, Een team ondersteunende class. Je bent opzoek naar de Vault waar kennelijk veel waardevolle dingen in zouden moeten zitten. Onderweg doe je allemaal quests om zo tips te verzamelen en de bewoners te helpen in dit ruige landschap op de planeet Pandora.

De besturing en gevechten
De besturing zit lekker in elkaar, en krijg je bij de eerste kleine tutorial meteen onder de knie. De gevechten zijn mooi gemaakt, waar vaak uit elkaar spattende vijanden de gevolgen van zijn. Er zijn verschillende soorten vijanden zoals bijvoorbeeld elektrisch en vuur. Deze vijanden zijn immuun voor mijn eigen soort schade maar hebben dan ook weer bepaalde zwaktes. Op elke vijand is op een bepaalde manier wel een critical te scoren, zoals bij een skag in zijn mond schieten. Ook zijn er vele soorten wapens zodat je altijd wel wat nieuws kan gebruiken om ze mee af te slachten.

Beeld en Geluid
De beelden zijn mooi en er wordt veel gebruik gemaakt van felle kleuren. helaas duurt het laden altijd even dus als je ergens staat zie je pas na 20 seconden het beeld zoals het hoort. Bijna elk wapen heeft wel weer een andere geluid. Dit samen met de kreten van de beesten en het geluid van uit elkaar spattende vijanden zorgt ervoor dat je je goed kan plaatsen in de game.

Side quests en Online
Wij volgen ook de side quests, hierdoor is de speelduur in de gebieden te lang omdat je vaak weer tegen een groep van de zelfde monsters moet en weer naar in je auto naar een punt waar je eerder ook al was. Om dit goed te maken is elke keer dat je in een nieuw gebied komt wel weer een hele andere populatie zodat je ook het gevoel hebt dat je iets heel anders doet, en ook echt ergens anders bent. Replay zou je met een andere class kunnen doen maar ik vond het niet leuk omdat je dan gewoon het zelfde weer doet alleen dan een ander poppetje.
Ik heb gemaakt voor co-op bij + en - gezet. Dit spel is echt gemaakt voor co-op. Zonder die tweede speler is het veel moeilijker en ook minder leuk. Een voorbeeld hiervan. Bij een boss die een reuze skag was, was onze tactiek dat n hem afleidde zodat de andere zijn clips op hem kon legen. In mijn eentje heb ik geprobeerd deze boss ook te verslaan. Nadat al mijn ammo leeg was en ik een bultje gevonden had waar nieuwe in lag, had de boss al weer full hp omdat ik er te lang niet op geschoten had ( 20 of 30 sec).
Als je in je eentje wil verder spelen kan je geen quests doen. Dit omdat je dan de co-op ontregeld en je niet echt meer samen kan spelen. Omdat de n die quest wel heeft en de ander hem niet.
Je kan ook online gaan met het spel. Maar door het gebrek aan teamspirit en headsets is dit niet te doen. Vaak eindig je in groep met iedereen die maar wat voor zichzelf doet, en als er een boss is wordt de loot zo snel mogelijk gejat en trek je vaak aan het kortste eind. Kortom een zooitje ongeregeld dat je loot steelt.

Mijn conclusie van het spel is : Als je co-op met bekende wil gaan doen is het een echte aanrader. Ga je echter alleen spelen zou ik het spel laten liggen, in je eentje is er in mijn ogen geen lol aan te beleven.

Als je nog wat punten hebt over de review:
Alle kritiek is welkom zolang het maar ondersteunt is.
Bij waarderingen graag ook een comment zodat ik weet wat ik kan verbeteren

Heb jij ook een Borderlands, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

Goede review, die de essentie van het spel raakt in een bondig stukje.

Ik heb nog wel een paar verbeterpunten:

Haal de Gamespot-review weg. Hiermee doe jij je eigen werk teniet. Wat je wel zou kunnen doen als je beeldmateriaal wil laten zien is een link naar bijv in-game beelden of een trailer plaatsen.

Conclusie + nog wat Dit staat rommelig. Maak er dan liever 2 alinea's van met de 1e bijv als kop "side quests" en een tweede alinea met "conclusie".

Daarnaast lopen sommige zinnen niet helemaal. "De gevechten zijn mooi gemaakt waar vaak uit elkaar spattende vijanden" bijvoorbeeld. Als je een review hebt geschreven, laat die dan 5 minuutjes liggen en lees hem dan nog een keer door. Hiermee haal je veel fouten uit geschreven werk.

[Reactie gewijzigd door TopCat op 14 maart 2011 14:08]

Hardstikke bedankt voor de verbeter punten.
Ik heb er wat aangedaan.
Hopelijk is het zo beter te lezen:)
Een goede review, maar ik ben het met een aantal dingen niet eens;
Dit spel is echt gemaakt voor co-op. Zonder die tweede speler is het veel moeilijker en ook minder leuk.Een voorbeeld hiervan. Bij een boss die een reuze skag was, was onze tactiek dat n hem afleidde zodat de andere zijn clips op hem kon legen. In mijn eentje heb ik geprobeerd deze boss ook te verslaan. Nadat al mijn ammo leeg was en ik een bultje gevonden had waar nieuwe in lag, had de boss al weer full hp omdat ik er te lang niet op geschoten had ( 20 of 30 sec).
Als je alleen speelt zijn de vijanden minder sterk en is het aan de speler om te bepalen hoe hij/zij te werk moet gaan.
In mijn ogen is het niet veel moeilijker, je moet alleen een beetje meer nadenken.
Met z'n tween is het (natuurlijk) een stuk makkelijker ookal zijn de vijanden sterker, o.a. doordat je elkaar kunt reviven en met de juiste classes (voor mij Hunter + Soldier) elkaar heel goed kunt aanvullen.
In mijn ogen is het een uitstekende copgame en een prima singleplayergame.
Het kan dus wel, alleen zal het de copgame benvloeden. ;)
Ik heb de game vrij veel online gespeeld en heb hier nagenoeg niet mee te maken gehad.
Ik heb vrijwel altjid de game zelf gehost en de andere spelers dmv een headset ook meteen aangegeven dat niet meedoen aan de quests en/of jatten/opeisen van (alle) loot een kick betekend.
Ik heb denk ik hooguit 10 man gekicked ,de rest is vanzelf gegaan of heeft vrolijk meegespeeld.
De keren dat ik een ander ben gejoined heb ik zelf de leader geholpen, als deze maar wat aan het reizen was ben ik zelf geleaved.

Ik heb me meer gestoord aan de (vele) laadtijden van de levels en de texturen. :X

[Reactie gewijzigd door OPSLAGHOND op 15 maart 2011 23:36]

Dankjewel :)

Eerste punt.
heb je inderdaad ook wel gelijk in:) . Maar ik had het meer gekocht om te raggen :P Alleen vind ik de herhaling niks aan in mijn eentje.

Tweede punt.
Ja het kan wel. ofline gedaan en toen was het resultaat 1 level verschil en de andere speler moest even de host worden om zo de achterliggende quests in te halen.
Alleen toen ik online ging om skagzilla te killen veranderde mijn complete quest lijst door die gene die mij joinde. Wat eindigde in allemaal open quests die de ander niet had of kon krijgen. En dus zo ook geen xp ervan kan krijgen. Hierdoor heb ik helemaal overnieuw moeten beginnen.

Derde punt.
Ik had toen nog geen headset. Helaas is door headset de hulp wel gestegen maar de loot steal niet gedaald. En kicken nadat je de loot hebt gemist van iemand die je maar 1 keer kan killen maakt dat helaas nog niet goed.

Laden is inderdaad wat irritant. Maar door de actie wat op de achtergrond in mijn beleving