Specificaties Actie, Avontuur-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Darksiders - Wrath of War, PlayStation 3 Review

snoos 14 maart 2011, laatste update op 14 maart 2011, 561 views

Darksiders - Wrath of War, PlayStation 3

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Goede combat besturing
  • Meerdere wapen / enchants

Minpunten

• slechte gooi besturing
  • Combo midden in gevecht weg
  • 2 finishing moves per monster

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Aankoop
Ik heb het spel gevonden in een zoektocht naar een nieuw spel omdat ik mijn andere al weer uit had gespeeld. na het selecteren op goedkoopste bij V&A vond ik deze. De reviews en de gameplay trailers/filmpjes bevielen mij wel, dus ging ik over op aankoop.

Verhaal lijn
Je bent n van de vier ruiters van de apocalypse, genaamd War. hij breekt uit omdat één van de Seven Seals van de apocalypse is doorbroken. Als hij eenmaal de dood en verderf is begonnen komt hij erachter dat de andere ruiters er niet zijn. Dit was omdat de Seal niet was doorbroken en iemand je heeft verraden. Jij moet nu uitzoeken wie en waarom. Deze opdracht is je je gegeven door de Counsel die je als straf ook nog je krachten en alle wapens behalve je zwaard afpakt.

De besturing en gevechten

De besturing is over het algemeen eenvoudig en werkt zeer lekker. Ook gaat het gevecht vloeiend en snel, zodat je er een paar finishing moves in kan gooien ( op rondje drukken). Helaas zijn deze moves gelimiteerd tot twee per wezen, dus als snel stopte ik hier bij de kleinere wezen mee omdat ik me er aan irriteerde dat ik dan voor de zoveelste keer de vleugels van een engel afsloeg of het zoveelste skelet uit elkaar beukte. Bij grotere monsters loont het wel omdat je deze dan veel sneller afmaakt. Ondanks deze moves geef ik dit punt wel een zeer goed. Helaas vielen in mijn ogen de combo punten veels te snel weg. als ik een vijand aan het rammen was kreeg ik combo punten, alleen als ik me dan omkeerde om direct zijn vriendje ook aan te pakken waren mijn combo points in veel gevallen al weer verdwenen, en werd er opnieuw geteld.
Er zit in dit spel ook nog de mogelijkheid om met dingen te gooien. Helaas is de besturing hiervan niet lekker uitgewerkt en leverde dit mij veel frustratie op. Als je de tijd had ( zoals bij puzzels) om iets te gooien was het goed te doen. Maar in gevecht werkte het in mijn ogen voor geen meter. Tot overmaat van ramp was dit zelfs nodig bij sommige bosses waardoor ik vaak het loodje legde. Dit is mijn mening, maar er valt op google ook meer kritiek er over te vinden.

Beeld & Geluid
Het beeld zag er op mijn tv mooi uit. Er worden vaak wat doffere kleuren (bruin) gebruikt voor de omgevingen waardoor de kleuren van kisten en je wapens heel mooi uitkomen. De grafische stijl lijkt veel op World of Warcraft. Ondanks dat het er zo goed uitzag heb ik geen enkele lag of dergelijke hoe groot het gevecht ook was. Kwa geluid kan ik niet veel zeggen behalve dat ik geen irritaties had aan rare geluiden en de stemmen goed bij de karakters passen.

Replay waarde en Conclusie
De replay waarde is in mijn ogen gelimiteerd tot het zoeken van verborgen kistjes, articats of het halen van wat trophies die je eerder nog niet gevonden had.. Als je hier geen waarde aan hecht zie ik geen rede om het langer te spelen dan nodig is, behalve om nog wat te raggen. Er zitten heel wat uurtjes gameplay in dus was het spel mijn 15 euro helemaal waard.

Als je nog wat punten hebt over de review:
Alle kritiek is welkom zolang het maar ondersteunt is.
Bij waarderingen graag ook een comment zodat ik weet wat ik kan verbeteren

Heb jij ook een Darksiders - Wrath of War, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

Even wat opbouwende kritiek:
Een spellingscontrole is geen schande, maar maakt een stuk tekst wel makkelijker leesbaar voor anderen. ;)