Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M Review

gnaoot 7 december 2006, 1.183 views

Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M

Pluspunten

• Goed beeld, weinig geluid. Prima kaart behalve het trage geheugen.

Minpunten

• Geheugen slechts 250 Mhz.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik schrijf deze review met name als waarschuwing. Deze videokaart lijkt op moment van schrijven nogal populair te zijn in de pricewatch, maar let op dat het geheugen slechts 250 Mhz is. (Waar andere merken 7600GS 400 Mhz geheugen hebben). De prestaties vielen me dan ook behoorlijk tegen.

Helaas kwam ik hier pas achter nadat ik de kaart in een opwelling besteld had...

Ik heb met goede hoop nog geprobeerd het geheugen over te clocken, maar dat kwam niet veel verder dan 275. De core kon prima tot het maximum in powerstrip (van 400 naar 533 Mhz) en bleef daarbij 60-65 graden.

Heb jij ook een Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M?

Is het niet zo dat het geheugen op 250Mhz draait, maar door DDR toch gewoon op 500Mhz staat? Want dat is volgens mij hier het geval, de kloksnelheden zijn gewoon zoals het hoort.

Dat betekent wel dat als de performance tegenvalt er misschien iets anders aan de hand is met je pc.
Is idd 500 Mhz als je DDR meerekent, maar andere merken hebben dus 800. Club3D heeft trouwens z'n geheugensnelheid verlaagd van 800 naar 667 ;(
Edit: lamaar, dit gaat over een AGP kaart. Stond iets over kloksnelheden maar dat was voor PCI express.
Ik heb zojuist deze kaart ook aangeschaft. Inmiddels heeft deze weer gewoon 400MHz gegeugen (800 dus). Ik heb er speciaal op gelet, met dank aan de reviewer.