Asus EN7600 GT/2DHT Review

Amd-Vozzie 31 mei 2007, 4.770 views

Asus EN7600 GT/2DHT

Pluspunten

• Prijs/Prestatie Verhouding
  • Lekkere overclock
  • Geen externe power connector

Minpunten

• takkeherrie van de koeler op full-speed (alsof je huis wegwaait)
  • Warmte (?)

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Ten Eerste

Een poos terug werd ik gek van mijn oude systeem en ben ik maar gaan sparen voor een nieuw systeem. Mijn 7600Gt maakt deel uit van dit nieuwe systeem.

Verpakking

Eerste indruk: Grote doos! Voor de mensen die dit kaartje effe op de fiets willen ophalen moeten niet met regenachtig weer gaan, hij past namelijk niet in je rugzak. Binnenin de doos is dus ook een hoop ruimte overbodig.

Binnenin

Binnenin de verpakking treffen we het volgende aan:
- De kaart in antistatisch folie
- hdtv-out kabel
- King Kong demo
- (crappy) Driver Cd

installatie

Weinig over te zeggen, ik heb m'n hele systeem van 'the ground up' gebouwd en de grafische kaart was zogoed als het makkkelijkste onderdeel, gewoon in het daarvoor bestemde gleufje stoppe en klaar is keesje. (geen pci-e stroom kabel nodig)

1e Boot

Dit was de eerste keer dat ik mijn gehele systeem opstartte, zoals gewoonlijk effe windows xp installe en de drivers alles werkte zoals het hoorde te werken.

Drivers

Hier ben ik écht niet over te spreken. De bijgeleverde drivers van asus waren lichtelijk uitgedrukt slecht. Temp metingen gaven aan dat m'n kaart idle 80 graden was en ingame boven de 150 uitkwam, daarnaast was 'ie net zo instabiel als een dronken koorddanser. Ik heb vervolgens de officiele nvidia forceware drivers geïnstalleerd en alles deed 't zoals het zou horen te doen!

Prestaties

Er zijn altijd betere en slechtere grafische kaarten, dus veel kan ik hier niet over zeggen. Alle games kunnen met alle eye-candy op z'n hoogst worden gespeeld, marks 06 @ 3350 (non-oc'ed)

Overclocken

Het standaard koelertje weet 'm op temperatuur te houde met een core van (560 -> 610) en mem dat tikt op (1400->1500), hierbij word wel ontiegelijk veel geluid geproduceerd als ik een game speel.. Dit stoort niet echt, aangezien ik altijd met geluid game.

De kaart komt met OC niet boven de 70 graden uit, maar wel boven de irritatiegrens.. ;p koeler word binnenkort vervangen voor een zalman..

in cod2 haalde ik ongeveer 20fps winst met m'n overclock, en 3800 punten @ 3dmark 06 (ipv 3350)

Voor weinig geld véél power maar ook véél geluid. Tuurlijk blijven er altijd weer betere planken komen, maar voor mijn budget was dit kaartje perfect. Een spelletje, of mediacenter hij voldoet naar behoefte!

Aanrader!!

Edit:

Koeler heb ik vervangen voor een Zalman Vf700alcu, mn oren moesten nog wat langer mee! Deze koeler houd de kaart tussen 35 (idle) en 50 (stress) waarbij de kaart een aardige OC heeft! (690/1600), hierbij haal ik ruim 4200 3dmark 06 snoepjes!

• Asus Atx M2n-e AM2
  • Amd 64 3800x2
  • 1024 mb ddr2 667
  • Western Digital 250 Gig hdd
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus EN7600 GT/2DHT?

Leuke Survey,

Ik heb zelf ook de 7600GT, maar dan de passiefgekoelde versie van MSI.
Daarij heb ik ook een X2 3800+ S939 en een MSI K8N diamond plus, en ik haal bij 3Dmark06 toch ff een wat hogere score zonder OC, als ik hem niet overclock haal ik al een score van 3800.
Ik vraag me af waardoor dat zou komen, mb, driver?
En voor de mensen die een 7600GT willen kopen, de passiefgekoelde versie van MSI is een echte aanrader!
kdenk dat dat aan m'n langzamere mobo ligt, (am2 staat nog in de startblokken) wat dus ook weer ligt aan het geheugen.. s939 heeft tenslotte z'n sporen al verdient en is al helemaal geoptimaliseerd..
Ik heb ook een 7600GT (van XFX weliswaar) en de ook de VF700-AlCu opgeschroefd. Ik vond deze te lawaaierig en heb een weerstandje van Zalman tussengeplaatst die ik ooit heb gekregen bij een andere Fan. Nu is draait die ongeveer 1500rpm is nog steeds lekker koel :) (41Celsius)
Nice! je kunt m met zo'n koeler echt ongelofelijk ver overclocken! Maar oke als je voorkeur geeft aan rust in je kamer begrijp ik dat ook wel hahaha
Op mijn 7600GT zat ook zo'n klein rotcoolertje. Ik heb hem gelijk vervangen door een Zalman VF700-AlCu, scheelt enorm veel in geluid en ook in tempratuur. Die zakte met zo'n 10 graden :D
Ik heb vorige week de ASUS 7600 GT aangeschaft, Bij mij hoor ik de Fan niet eens
zelfs niet onder BF2142

Wel eerst Smartdocter update en driver update gedaan natuurlijk

grappig,

Ook een M2N moederbord in een Coolermaster AMMO
Heb je een frikadel in je oor zitten dan ? |:(

:P
Voordat mijn Asus 7600GT in mijn pc geschroefd werd, heb ik eerst de goedkoop uitziende koeler eraf gesloopt en vervangen door een Zalman VF700-Cu

Verder draai ik deze kaart op een konstante klok van 600/1500Mhz @ 31 graden Idle en ingame 40 - 42 graden.

Prima midrange kaart!!
Ik had dus een 7800GT ook van ASUS en die maakt ook een hels kabaal dus maar ingerolen voor een passieve variant. Ik kan dat iedereen aanraden :) Oh en XFX heeft wel een fatsoenlijke verpakking.
Zullen we het houden op INGERUILD in plaats van INGEROLEN :+

No-Offence hoor :>
@ et36s
@ B.a.r.t.
sjongejonge :P Hoe zit dat met de temps van die passieve dan?