MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E Review

Soepstengel 5 december 2006, laatste update op 5 december 2006, 1.061 views

MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goed overclockbaar
  • Snel
  • 512 Mb Geheugen
  • Koeling

Minpunten

• Geen meegeleverde games
  • Geen 64 bit ondersteuning

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Zoals je kunt zien ben ik zeer tevreden over de kaart. Ik heb deze kaart op de kop getikt voor 249,- wat net een klein beetje boven mijn budget zat maar waar ik een goed gevoel bij had, en terecht!

Deze kaart is mij aangeraden door een klasgenoot. Deze zei dat de kaart overgeklokt kon worden naar zijn grote broer namelijk de 7900 GTX (die twee keer zo duur is!). Tot op heden is mij dat nog niet gelukt maar op het moment is overclocken totaal niet nodig.

De kaart van MSI wordt geleverd met een CD driver en een aantal kabels (waaronder een componenten kabel). Ook zitten er zogenaamde omvormertjes bij die ervoor zorgen dat je een VGA kabel nog steeds op de kaart kan aansluiten. Ook zit er een speciale kabel bij waarmee je meer mogelijkheden krijgt om je kaart de extra voeding te geven die het nodig heeft. Ze kun je 2 IDE power aansluitingen gebruiken voor de spanning.

De CD die meegeleverd wordt valt wat tegen maar dat is niet al te erg. De drivers die meegeleverd worden kunnen alleen onder Windows XP 32 bit worden geinstalleerd (geen 64 bit versie dus!) en daardoor loop je als 64 bit gebruiker de D.O.T. (Dynamic Overclocking Tool) mis die met de drivers mee worden geinstaleerd. Er worden voor de rest geen games of test aplicaties mee geleverd maar dat is niet echt nodig.

De drivers die op de CD staan kan je gemakkelijk installeren om daarna die nieuwste drivers van Nvidia te downloaden en deze er dan over heen te gooien, dit is geen enkel probleem en zo behoud je de D.O.T.

De D.O.T. werkt erg handig voor mensen die wel over willen clocken maar niet weten hoe het in zijn werk gaat. D.O.T. is makkelijk te bedienen door een rank te kiezen (zoals bij defensie) de hoogste rank zorgt voor maximale overclocking (waarvan MSI weet dat hij werkt). Maar om je kaart tot het maximum te clocken moet je toch echt met de hand gaan werken.

De kaart zelf ziet er erg goed uit. De kaart heeft enorm veel weg van zijn GTX broer die ook een grote koelblok heeft. Zoals al eerder vermeld gebruikt deze kaart twee sloten, eentje voor de DVI aansluitingen en de andere voor de koeling. Ik zie het extra slot voor de koeling als een enorm voordeel, zo houd je de warmte uit je kast!

Op het moment speel ik de volgende spellen op een resolutie van 1280 x 1024 op maximale instellingen: Oblivion, Company of Heroes, Splinter Cell Double Agent, Anno 1701 en Need for Speed Carbon. Ze lopen allemaal vlekkenloos behalve Oblivion, die laat grote delen van het level soms niet eens zien maar dat zal waarschijnlijk aan het spel liggen en niet aan de video kaart.

Kortom, een perfect kaart die zeker wel een jaartje of twee mee kan!

Heb jij ook een MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E?

(dit was een reactie op Chrono Trigger waarvan zijn reactie naar beneden gemod is)

Ik vul een survey in en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb geen 8800GTX dus daar kan ik niet over oordelen. 5 punten voor prijs vindt ik het totaal waard want (als je mijn review zowiezo geleezen had) zoals in mijn review staat kan deze kaart presenteren als de 2 keer zo duurdere GTX versie en is deze hellemaal goedkoop vergeleken met jou 8800GTX. De warmte valt bij mij heel erg mee, 40 graden vindt ik absoluut uitstekend, die kaart wordt net zo warm als mijn CPU die ik ook 5 punten gaf voor warmte. En als je graag wilt dat ik overal kopjes boven zet, een net lijstje maak van argumenten dan verzoek ik jou om zelf maar een betere review te maken.

Jij geeft ook geen goede argumenten over waarom je het niet eens bent met de 5 punten die ik geef, de 8800GTX is een hele stap hoger dan deze kaart en dan vindt ik dat je die absoluut niet kan vergelijken met deze kaart. Heb je trouwens deze kaart zelf al geprobeerd?
Ik heb deze kaart ook, en ben me eens aan het verdiepen in het overclocken :P

Tot nu toe bevalt dit kaartje inderdaad egt super :D tis tov mijn 6600gt egt een flinke vooruitgang. + ik heb deze kaart voor 195,- gekocht (nieuw) :7
Wow, dan ben ik bedrogen!!! :D
Van mij is 3 daagjes geleden en heeft ze nog steeds als ik de website mag geloven.. Maar ze worden idd schaars.. Maar 250 was die voor mij ook waard geweest.. O+
Nieuwtje: Het bedrijf waar ik hem heb gekocht (Informatique) heeft deze kaart niet meer zo ver ik weet. Op de website is de kaart verdwenen dus ik denk dat ik de laatste kaart had ;) (spreekwoordelijk dan).
Pff.. Geen kopjes of overzichtelijke opbouw van je argumenten. Bovendien lijkt met over 5 punten onnodig. Hoezo krijgen bijvoorbeeld prestatie en warmte 5 punten. De 8800GTX is 5 punten waard bij prestatie, en een passief gekoelde kaart 5 punten bij stilte en warmteproductie. 5 punten voor prijs lijkt me wel overdreven, maar die is inderdaad wel goed als kijkt naar prijs/prestatie.
Volgens mij ging het over een 7900GTO en niet over een 8800, maar ik kan me vergissen....en ja, een kaart niet "slechts 42 graden worden", ONDER BELASTING!!! is dit wel 5 waard, daarnaast is de kwaliteit van deze kaart gewoon super! voor je portemonee, maar ook wat je er mee kan..........ik heb mijn processor ook een 4,5 gegeven, want waarvoor die gemaakt is, is het een topding!!!

dus voortaan eerst ff denken voordat je een reactie plaatst!
Yep, ik heb hem ook gekocht voor 195.00 bij polarbytes.. :9
Nou goed, dan is het hellemaal een koopje! In mijn geval was Informatique (waar ik hem gekocht heb) de enige winkel die hem nog verkocht, maar die 50,- extra was het wel dubbel en dwars waard :)