Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model) Review

ackermans 6 maart 2011, laatste update op 6 maart 2011, 2.636 views

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Pluspunten

• Prijs, USB-Poort, 300N

Minpunten

• Trage schrijfsnelheid usb

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Ik was op zoek naar een wat snellere router die mijn 54G Sitecom moest vervangen, na lang zoeken bleek dit de enige te zijn die aan al mijn eisen voldeed namelijk: Gigabit lan ,300N Wireless en USB. Na aaanschaf direct naar huis en uitproberen. De setup van de router was hartstikke simpel maar zodra de instellingen vast stonden kon ik gaan spelen met de usb-poort, helaas moet ik zeggen dat de read-time nog wel mee valt(kan namelijk draadloos 1080P film streamen van een Fujitsu Handydrive zonder problemen) maar probeer niet bestanden direct ernaar te schrijven want dan moet je heeeel veeel geduld hebben. Ik kwam niet boven een schrijfsnelheid van 8Mbit per sec. Verder al bij al is het een super router die ook redelijk dienst kan doen als NAS en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Heb jij ook een TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)?

Ging je bedraad schrijven naar de HDD of via WLAN?
De trage schrijfsnelheid kan ik alleen maar beamen, zowel draadloos als bedraad komt deze niet boven de 2-3 MB/s. Ook de leessnelheid valt in deze categorie.

Nu moet ik zeggen dat ik alleen de standaard firmware heb getest. Heeft iemand het al eens getest met DD-WRT en was dit soms sneller? Je zou haast denken dat er een USB 1.1 controller in zit?
Je moet de usb interface zien als een leuke extra. Het is geen wijze echt een vervanging voor een NAS. Dat zie je overigens bij de meeste routers met USB interface en komt ook in vrijwel elke review naar boven. Je had het dus voor de aanschaf al kunnen weten imho.
Ik heb het schrijven toen bekabeld gedaan maar via wlan kwam ik net aan de 4Mbit-ps. Ik heb ook al diverse firmware upgrades uitgevoerd maar de schrijfsnelheid blijft laag. Maarja wat wil je voor dat geld , wil je hoge snelheden halen koop dan gewoon een NAS.