Specificaties 17,3" (1440x900), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Packard Bell Easynote LM98-JO-175 Review

Fred13 4 maart 2011, laatste update op 25 maart 2011, 482 views

Packard Bell Easynote LM98-JO-175

Pluspunten

• . mooi design
  • . snelle CPU
  • . goede prijs/performance ratio
  • . redelijke videokaart
  • . mooi beeldscherm
  • . goede touchpad
  • . geruisloos

Minpunten

• . 'slechts' 3 USB poorten
  • . initieel probleem met sluimer/slaap toestand

Mijn oude laptop had de geest gegeven. Dit was een HP 6550 van 4.5 jaar oud. Opvallend dat deze zo snel stuk is gegaan. Op mijn werk hebben we Dell laptops en die houden het gemiddeld zeker 6 jaar vol.
Ik ging dus op zoek naar een vervangende laptop. De laptop moest redelijk snel zijn voor normaal thuisgebruik (inclusief fotobewerkingen en videobewerkingen) en een 17 inch beeldscherm hebben. Tevens moest de laptop bij stil zijn want ik heb een hekel aan luidruchtige ventilatoren.

Ik heb deze laptop uitgezocht op de performance / prijs verhouding. Daarnaast heb ik vele reviews op het internet gelezen van deze of vergelijkbare laptops. Vroeger had Packard Bell (of Gateway) het imago van een B-merk. De laatste jaren lees ik steeds vaker goede berichten en komen veel van hun laptops even goed uit reviews dan die van andere merken zoals HP, Asus enz.
Ik ben nog even naar de Mediamarkt gegaan om de kwaliteit van het toetsenbord, beeldscherm en behuizing in het echt te zien. Deze kwaliteit is gewoon goed. De behuizing is even stevig als die van hun concurrenten, het beeldscherm is gewoon goed en het toetsenbord typt ook goed.
Ik heb voor de witte uitvoering gekozen (LM98 versie is technisch identiek aan de LM85 versie (zwart)). Deze witte uitvoering ziet er heel mooi en slank uit :) (Het oog wil ook wat.)
(De kinderen vinden hem op een Apple MacBook lijken.)

De laptop heb ik besteld bij Redcoon. De levering is redelijk soepel verlopen. Nu heb ik de laptop een week in gebruik en ben heel tevreden. Nadat ik de bloatware heb verwijderd loopt het systeem snel, soepel en is vrij stil.
De akkuduur is ongeveer 2 a 3 uur afhankelijk van het gebruik.

Het glanzende beeldscherm geeft een mooi beeld met mooie kleuren en goede lichtopbrengst. Nadeel is dat de kijkhoek vrij klein is.
Het toetsenbord is ruim bemeten en typt redelijk fijn. Het touchpad ondersteunt multitouch en heeft een 'lekkere' oppervlakte. Deze oppervlakte is niet te stroef maar ook niet te glad. Dus gewoon goed ! :)

De snelheid van de laptop is prima :D . Foto en video bewerkingen kunnen zonder probleem worden gedaan. Oudere games kunnen ook soepel gespeeld worden. Nieuwe games kunnen wel gespeeld worden echter aangezien de videokaart een 'instap' model is kan dit alleen met low- of medium resolutie.
Voor mij is dit geen probleem. Wie wel moderne games in de hoogste resolutie wil spelen kan een andere uitvoering van deze laptop kopen die een ATI HD5650 videokaart herbergt. Deze videokaart is beter geschikt voor games.

Wel had de laptop een probleem met de sluimer/slaap toestand. Echter na het installeren van de laatste bios (versie 1.2) was dit verholpen (down te loaden van de PB website). _/-\o_
Ik weet niet zeker of dit nodig is geweest echter na de installatie van de update was het probleem verdwenen.

Heb jij ook een Packard Bell Easynote LM98-JO-175?