Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT TOP Review

one gaming 2 december 2006, 1.269 views

Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT TOP

Pluspunten

• Standaard overclocked
  • hoeveelheid aan extra rommel

Minpunten

• Zeer slechte product support
  • Kaart in mijn geval snel stuk

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Ik had deze kaart gekocht omdat ik overstapte naar een pci-e systeem, kaart komt in een grote doos (zoals we gewend zijn bij asus), als je de doos open maakt dat zie je een overschot aan kabeltjes en documentatie, denk aan een convertor van molex naar pci-e kabel, tv out kabeltjes....

Toen ik de kaart voor het eerst gebruikte was ik verrast over de beeldkwaliteit ( had eerst een xfx 6600gt).
Alleen na een paar uurtjes gamen had de kaart het al begeven, met de hoop dat het aan de warmte zou liggen kwam al zeer snel een eind, de chipset was dus naar de mallemoeren :( E#n kon de kaart voor een RMA naar Asus.

Overclockbaarhied:
hier niet mee begonnen omdat deze kaart vanaf de fabriek al overclocked is dat was voor mij ook de reden om deze kaart te kopen.

Productsupport:
Erg slecht, drivers downloaden gaat met de snelheid van 10 jaar terug, om telefonisch contact met ze te krijgen moet je wel erg veel geduld hebben en op mails reageren ze niet.

De kaart ligt inmiddels al 5 weken bij asus voor RMA, wat naar mijn mening veel te lang is en daarom het laatste product van asus dat ik gekocht heb.

Inmiddels overgestapt naar Club 3d x1950xtx

Edit: algemene beoordeling aangepast omdat hij die tijd dat hij het wel heeft gedaan het wel goed was.

Heb jij ook een Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT TOP?

Sorry, maar om 1 exemplaar wat het begeeft het gelijk helemaal af te kraken en gelijk ASUS dusdanig de schuld te geven dat je nooit meer iets van hen koopt is wel ietsje voorbarig. Dat de RMA-afhandeling misschien te lang duurde kan, maar misschien als je had gewacht had je best een goed exemplaar kunnen krijgen en was je survey vast een stuk positiever uitgevallen.
Wat jij zegt; "Erg slecht, drivers downloaden gaat met de snelheid van 10 jaar terug", dat is dikke onzin, de nVidia mirrors zijn bloedje snel, kwestie van de goeie kiezen (of je cdtje gebruiken), die beoordeling slaat dus al nergens op. Ook de superlage algemene beoordeling baseer je nergens op aangezien je voor vrijwel alles 'goed' beoordeeld. Kortom, vrij slecht gedaan :r

Overigens duurt de RMA afhandeling bij vrijwel alle bedrijven lang, tenzij je bijv. een duurdere kaart bij eVGA e.d. koopt, dan betaal je voor die extra service...
Deze hele review zegt geen hol over het product zelf, behalve dat je een kapotte kaart is geleverd. Boehoe, dat kan gebeuren. Wacht dan tot je een nieuwe kaart hebt gekregen zodat je in ieder geval OBJECTIEF over de kaart kunt oordelen (want een kaart afzeiken omdat ie kapot gaat is zinloos, zo valt serieus élke videokaart af te zeiken want van elke serie gaan er wel een aantal kapot). Vervolgens mag je van mij in dié survey best meenemen dat de service van Asus kut was alleen moet je er goed rekening meehouden dat de survey gaat over de kaart zelf, niet over het bedrijf wat hem levert. Als je zelf wat beter naar de beoordelingscriteria had gekeken had je ook kunnen zien dat zaken als RMA snelheid en klantenservice er niet in voorkomen. Dergelijke criteria vallen meer in het straatje van de shopsurvey.

Verder vind ik het erg typisch dat je featureset, beeldkwaliteit, warmte en geluid en prestaties voorzien hebt van "goed", terwijl je de kaart maar, om jezelf te citeren, gebruikt hebt tijdens "een paar uurtjes gamen".

Al met al een survey waar nog héél veel aan aan te passen is ;)
Onder het gamen heb ik gekeken hoe de tempratuur zich hield van de kaart en dat was goed, fps was ook goed en het geluid was ook goed, dat is wat ik in die paar uur kon constateren dus daarom heb ik die punten een goeie beoordeling gegeven, en de rest is ook allemaal naar waarheid ingevuld, als de kaart goed was geweest dan had er ook een andere review gestaan
...als de kaart goed was geweest dan had er ook een andere review gestaan

Zie hier:

Ziet er niet slecht uit...Je kan beter deze survey deleten en een keer een echte survey schrijven als je een nieuwe kaart hebt.

Dit is eerder een Manufacturer survey dan een product survey :Z
...als de kaart goed was geweest dan had er ook een andere review gestaan

Zie hier:
;) Wilde ik net zeggen
Aangezien de review over asus gaat, heb ik ook de site van asus bezocht voor de drivers, waar het dus erg traag gaat, de site van Nvidia is idd erg snel maar daar gaat het niet over.

Dat die RMA zolang duurt, vind onacceptabel voor een prduct dat 1 dag oud is, wat leftblank zegt dat je voor een duurder product meer meer service krijgt is raar, want een fabricant hoort achter zijn product te staan duur of goedkoop.

Daarnaast is het niet normaal dat ze geen gehoor geven, ze kunnen net zo goed de klantenservice opheffen, dit is nog erger dan bij de energie en kabel bedrijven.

En omdat ik maar één kaart van hun heb, kan ik niets anders dan een slechte review geven (het gaat immers om de ervaring die je met dit product hebt)
hoezo, de review gaat over asus..?? de review gaat over een 7900 GT..! je lult jezelf nu in een hoek.. het gaat over het product.. en niet over asus.. en hoezo is het onacceptabel dat een product wat 1 dag oud is, even lang duurt als een product wat 7 maanden oud is.. moet die van jou dan voorrang krijgen ofzo..? |:(
Wat denk jezelf, asus is de fabrikant! met Nvidia heb ik niks te maken, dus mezelf in een hoek lullen slaat nergens op.
Ale een product 1 dag oud is dan verwacht je dat het snel wordt afgehandeld, mijn part sturen ze een nieuwe, doen ze dat niet dan verlies ik mijn vertrouwen in de fabrikant.

En mochten ze nou eens wat respons geven dat had ik misschien een andere mening gehad, maar dat is niet het geval.

p.s de kaart is bji gewoon gebruik stuk gegaan.
Fout!!!!!

Je zegt dat het gaat over een 7900gt niet dus, over een ASUS 7900GT. de surveymaker heeft dus hartstikke gelijk, de asus support is bagger en hem werdt een DOA gelevert. En als dat 5 weken duurt is het logisch om dit zo te formuleren

De servers van Asus zijn inderdaad super sloom, dus daarin heeft ie ook gelijk,

Hij geeft dus een tip koop wel een 7900gt maar niet een van asus.
Even opmerking, Asus drivers hoef je niet te hebben, Nvidia zijn net zo goed en dat gaat altijd supersnel bij mij! Gewoon juiste mirror/site. En omdat RMA langt duurt het het product slecht, vind ik beetje scheef, is gewoon een goede kaart RMA duurt allen een tijdje of je moet extra betalen zoals bij EVGA, kost ook geld aan hun kant

En wrom ging de kaart dan stuk, verkeerd gebruikt of gewoon DOA?
RMA kan wel 6 weken duren hoor.. eerst gaat het naar je winkel., daarna naar de leverancier, daarna naar asus ergens in polen... daar moet het nog gerepareerd worden.
Drivers download je uberhaupt niet van asus, maar gewoon van de nvidia site (TIP?)
Iedereen kan wel een slechte kaart te pakken hebben, dat is gewoon pech hebben. Dit kan bij XFX ook wel gebeuren :?
wat ik niet begrijp is,
als de kaart na 1 dag al dood is,eis je toch een nieuwe van de winkel?
of zie ik het verkeerd?
in ieder geval succes er mee, en hopelijk heb je m weer spoedig binnen, brrrr 6 weken zonder een game kaart is echt zwaar :(
1 van de positieve punten van de videokaart vind je dat hij standaard overclocked is... Ik vind dat eerder een nadeel. Dat betekend dat hij harder draaid (dus meer te lijden heeft) dan hij normaal gesproken aan kan. Ik zou het beter vinden als hij de clocksnelheden die de kaart nu draaid gewoon standaard haalt.. :?
Vind ik juist niet, verlies je juist geen garantie als je zelf aan de slag zou gaan.

+ Dat ik ervan uit ga dat, dat lijden ook wel meevalt.... Ik mag toch verwachten dat als ik iets koop dat hij dan ook werkt :P.
Zou mij dit een jaartje schelen van de levensverwachting, dan heb ik inmiddels wel weer een andere ;) .
Club 3D right nee das is lekker goed? Asus brengt teminste fatsoenlijke Game kaarten club 3d maakt er een zooitje van.

Mijn mening maar ik denk dat er zeker meer mensen zijn met die mening.

rma duurt inderdaad ook altijd lang. de DOC zit meestal ook niet in nederland. had je geen nieuwe kunnen krijgen van de winkel zelf ?
Uhm? Asus staat ebkend om zijn bar slechte RMA afhandeling, XFX overigens ook, EVGA en BFG en Leadtec en Gigabyte etc doen het veel beter, niet 4 weken lang.