DrayTek Vigor 2200E (4x 100Mbps, 1x 100Mbps) Review

gkempen 1 december 2006, 561 views

DrayTek Vigor 2200E (4x 100Mbps, 1x 100Mbps)

Pluspunten

• Bedieningsgemak (web-interface), beschikbaarheid firmware-upgrades, functionaliteit

Minpunten

• Stabiliteit WAN-verbinding.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Al weer enige jaren gelden deze Vigor aangeschaft na een uitgebreide verlijking van beschikbare produkten op Internet. Juist de focus van Draytek op het netwerk-deel (routeren, goede firewall) deden me besluiten het apparaat aan te schaffen. Dus vooral een overweging op basis van functionaliteit (en dus in mindere mate de prijs).

Nog steeds tevreden over de router. m.u.v. de stabiliteit richting het WAN.
De verbinding met het WAN valt regelmatig uit (ongeveer eens per 6 weken), vooral na intensief internet-verkeer.

Heb jij ook een DrayTek Vigor 2200E (4x 100Mbps, 1x 100Mbps)?

Kan dat niet toevallig aan je provider liggen??
Ik heb ook verschillende ervaringen met draytecs, maar heb nooit problemen gehad met de WAN interface.
Ik zou 2 dingen doen:
1. informeren bij je provider
2. Firmware upgrade
ik zweer bij Draytek, het kost wel wat maar dan heb je ook echt wat... :Y)
denk eerder dat je stabiliteits problemen bij je ISP moet zoeken dan bij je Draytek routertje... ;)