Fuji Finepix S5500 (4MP, 10x zoom, 37-370mm, f/2.8-3.1) Review

Equator 19 april 2005, 248 views

Fuji Finepix S5500 (4MP, 10x zoom, 37-370mm, f/2.8-3.1)

Pluspunten

• Duidelijk en helder display, makkelijk te bedienen.
  • Goede kwaliteit lens, en mooie lens.
  • Zoom range van 38-380 is ook heel goed.

Minpunten

• Als wide lens is 38mm (met of noder de cropfactor meegerekend) niet wide genoeg.
  • Lichtsterkte van de lens had beter gekund >

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb de S5500 nu een half jaar, en ik moet zeggen dat het een heerlijke camera is. HIervoor had ik een HP Photosmart welke ook 4Mpx was, maar de AutoFocus hiervan was in tegenstelling tot de S5500 bagertraag.

Minpuntjes:
- De 10x optische zoom zorgt voor een wat minder lichtsterke lens. Hoewel hij voor buitengebruik en goed licht situaties heel bruikbaar is.
- De voorzetlenzen heb ik nog niet kunnen testen, maar de mogelijkheid voor een externe flitser of een afstandsbediening mis ik.

Verder ben ik heel tevreden over de kwaliteit van de foto's. Het AF systeem is niet te vergelijken met die van een USM Canon, maar vlot genoeg. Mijn vrouw en ik kunnen er goede foto's mee maken.
De handmatige instellingen zijn ideaal om het e.e.a. uit te proberen voordat je een rolletje verpest.

Als camera van rond de 250,- is het een aanrader.

Heb jij ook een Fuji Finepix S5500 (4MP, 10x zoom, 37-370mm, f/2.8-3.1)?

Ik vind dat je nu een heel goed voorbeeld hebt gegeven van wat er mis kan zijn aan een review.

Je geeft de camera een algemene beoordeling van 5 hokjes ofwel 100%. Terwijl je daarna aangeeft dat er toch wel een aantal nadelen aan de camera zitten. Hoe kan het dan dat ie toch 100% score van je krijgt??