Specificaties 250GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD2500JB, 250GB Review

paulebappie 27 november 2006, 739 views

WD Blue WD2500JB, 250GB

Pluspunten

• Tsja. als hij het doet is het een prima schijf natuurlijk.

Minpunten

• De schijf is stuk gegaan binnen een maand.

De schijf is na aankoop ingezet als extra schijf voor opslag van mp3. Na een week merk ik ineens dat de computer helemaal vast raakt, geen BSOD, geen meldingen in de eventlog.
Een maand in bezit, de schijf viel steeds vaker uit en is nu helemaal overleden.
De storing gaat vooraf aan een luide "klonk" waarna de computer dus geheel vast slaat.
De schijf is niet te heet geworden o.i.d. de koeling is prima. Ook de bekabeling is meerdere malen vervangen om deze fout uit te sluiten.

Heb jij ook een WD Blue WD2500JB, 250GB?

Dus je hebt er 2?
Dit is eigenlijk geen "survey" maar een klacht.
Voor de rest niets over prestaties, geluid, warmteproductie etc :)
Misschien als je een nieuwe hebt de ervaringen van die erbij zetten oid.
Op de meeste WD schijven rust 3 jaar garantie, je kan het controleren via deze link :

Ik heb diverse WD schijven gehad , ook de 250GB uitvoering en kan niet anders concluderen dat ik geen uitval heb gehad. Toch kan het altijd misgaan natuurlijk, het geluid duidt op een kapotte HD - daar is geen twijfel mogelijk.
Imho pure pech gehad, ik heb 6 western digital schijven, waarvan er 5 ruim 3.5-4 jaar oud zijn, en er is er 1 kapot gegaan in die tijd..
Dat "klonk komt mij bekend voor, ik heb deze schijf ook en heb het geluid en de vastloper ook een paar keer gehad maar dat was alweer een paar maanden geleden en hij doet het nog steeds.

Nu ik jouw verhaal lees ga ik maar even een paar dvd'tjes maken die als back-up gaan functioneren want ik heb geen zin om al mijn shit kwijt te zijn.

en nu ik erover nadenk ik heb nog ergens anders gelezen dat dit type WD schijven van een bepaalde periode regelmatig ermee ophielden.