Logitech MK120 (Qwerty) Review

TroaS 1 maart 2011, laatste update op 1 maart 2011, 1.927 views

Logitech MK120 (Qwerty)

Pluspunten

• Goede prijs
  • Goede bouwkwaliteit
  • Lekkere aanslag van toetsen

Minpunten

• Matige kwaliteitsbeleving
  • Alleen basisfunctionaliteiten

Waarom deze desktopset?
Toetsenbord en muis van onze jan-en-alle-man-computer waren gewoon versleten, dus het was tijd voor nieuwe invoerapparatuur. Ik zocht een goedkoop desktopsetje zonder fratsen, die stevig genoeg is om allerlei ruig en minder ruig gebruik te doorstaan. Draadloos was niet nodig. Zo kwam ik bij de Logitech MK120 uit.

Unboxing
Ik mag aannemen dat elke tweaker wel eens een verpakking van Logitech in zijn handen heeft gehad. Een goed ontworpen, stevige verpakking en alle apparatuur goed in het plastic gewikkeld. De doos bevatte een muis, een toetsenbord en het eeuwige boekje met 'important information' die nooit iemand leest. De MK120 is plug-and-play: prik de kabels in je pc en je kunt van start. Iedereen blij.

Uiterlijk en bouwkwaliteit
Het donkergrijze plastic waarvan muis en toetsenbord zijn gemaakt ziet er een beetje goedkoop uit, maar is van goede kwaliteit. Geen onregelmatige naden, geen krakende delen. De boel voelt stevig aan, ook al kan je het toetsenbord een beetje verdraaien als je het plankje met beide handen aan de buitenzijden vastpakt. De goedkoop ogende letters zijn zichtbaar op de toetsen geplakt, en dat is helaas ten nadele van de kwaliteitsbeleving.

Bijzondere functionaliteit zoals extra muisknoppen, draadloze techniek, een scrollwiel op de toetsenbord en extra multimediaknoppen zul je niet aantreffen. Geeft niks, maar de score voor functionaliteit blijft daarmee wel op 'voldoende' hangen.

Gebruik
Het is niet nodig om de Setpoint-software te installeren, en daar ben ik niet rouwig om. Mijn eerdere ervaringen zijn niet altijd positief. Een korte rondgang langs de verschillende gebruikers leert mij dat men tevreden is over bord en muis. De plank typt lekker responsief, en het knaagdier ligt prima in de hand. Voor dit geld moet je de lat niet heel hoog leggen, maar zelfs al zou je dat doen heb je een goede deal aan de MK120.

Voor zo'n 1700 eurocent was hij de onze, en dat getal behoeft volgens mij geen uitgebreide toelichting. Goed betaalbaar noemen ze dan, en deze desktopset is die geldsom zeker waard.

Heb jij ook een Logitech MK120 (Qwerty)?

het knaagdier xD ik lig in een deuk hier