Recom Ultra-X Blue Light Keyboard (PS/2, USB) Review

holygame 19 juli 2007, 2.798 views

Recom Ultra-X Blue Light Keyboard (PS/2, USB)

Pluspunten

• Laptop toetsen + laptopaanslag
  • Heel goedkoop
  • Geen drivers nodig voor extra toetsen
  • Zeer plat

Minpunten

• Niet veel

Ik heb de Recom Ultra-X Blue Light Keyboard gekocht omdat ik hem op internet al heb zien staan en vond hem toen al erg mooi. Aan mijn PC is alles blauw dus komt dit blauwe toetsenbord ook heel goed uit. Ik heb hem getest op de HCC! Dagen en toen kwam ik er achter dat het een notebook toetsenbord was (zelfde aanslag) en ik vond dat notebooks toetsen borden altijd al zeer prettig type dus ik denk kope kope kope!! Nou voor 19euro was hij van mij I.P.V 21euro op internet ex verzend.

Ergonomie
Zoals ik hier boven al zeg is het een notebook toetsen bord (zelfde aan slag(Is daar ook een naam voor)) dus hoe je niet heel hard op de toetsen tedrukken. Het toetsenbord is zeer dun, de knopjes zijn even hoog als het toetsenbord zelf.

Functionaliteit
Het is een typich recht-toe-recht-aan toetsenbord met wat extra toetsen boven de F-toetsen. Het zijn in totaal 6 toetsen: EL Switch, Stop, Mute, Vol-, Vol+ en Play. Die EL Switch is om het licht onder de toetsen aan en uit tezetten.

Precisie
Ligt uiteindelijk aan de gebruiker als je de toetsen goed indrukt dan doen ze het gewoon. Hier voor had ik een "normaal" Compaq toetsenbord met dik uitstekende toetsen, ik toets hier veel sneller mee dan met dat toetsenbord. Je vingers glijden als het ware over de toetsen, zonder dat er "hoogte verschil" zit.

Vormgeving
Daar ben ik zeer teverden over hij is zo strak vormgegeven als het maar kan en als je éénmaal er op gaat type stop je niet meer. De LED's voor Caps Lock etc. zijn redelijk fel maar niet storend. en het lich onder de toetsen is heel handig op LAN's of als je thuis in het donker zit.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is om naar huis teschijven, geen cheap plak randen of on afgewerkte plekjes. Over hoe lang het toetsen bord mee gaat IVM slijtge weet ik niet omdat ik hem sinds vandaag in bezit ben (26-NOV-06)

Drivers en ondersteuning
Bij dit toetsenbord heb je geen drivers nodig het is gewoon plug en play in windos werd zelfs niet gezegt dat er nieuwe hardware is aan gesloten maar deedt het gelijk goed. Ik heb NOG geen ondersteuning nodig gehad dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb dit toetsenbord voor 19euro op de HCC! opde kopgetikt maar als je hem gewoon in een online winkel wil kopen dan moet je rond de 21 euro neer leggen wat trouwens geen geld is voor zoon uitmuntend toetsenbord. Kope kope kope!

**Update Eigen Foto's**
+Systeem specs

Kleine toevoeging, mijn multimedia knoppen en het licht op me tobo doet het niet meer, omdat ik er iets tehard op geslagen had :P Tja van BF2 word ik soms nogal gewelddadig!

Heb jij ook een Recom Ultra-X Blue Light Keyboard (PS/2, USB)?

Als ik eens even naar je foto kijk, lijkt het erop dat dit toetsenbord in dezelfde fabriek wordt gemaakt als de Logitech Ultra-X OEM (waar ik nu op aan 't typen ben ;)). Inderdaad een fijn typplankje!
Kan ik me bijna niet voorstellen, Recom produceert gewoon budget-spul, kun je van Logitech niet bepaald zeggen
als je de back light aan hebt staan, piept het dan ook?

ik heb een lightboard van revoltec en als ik eluminate aandoe, dan hoor ik een jengellende fluit/piep
Ik heb vaker gemerkt dat ledverlichting piept. Een verlicht toetsenbordje (ben merk vergeten) deed het bij mij ook. Het is de chip die de boel aanstuurt. Niet iedereen lijkt die hoge piep te horen.
kun je dat blijven hangen van de toesten niet even testen in Word ofzo, met een grote lap tekst? als de knop blijft hangen zou die cursor maar steeds naar beneden moeten blijven gaan.
Heb het getest en hij deedt het prima, maar heb net BF2 gespeeld en hij deed het zelfde met de bekende WASD toestsen. Waarscheinlijk doet mij PC iets fout.
Ik IDD een kl*te moederbord dus het zou goed kunnen. Maar onder het spelen hoor ik vaak die piepjes van dat je teveel knopjes in gedrukt hebt en dan gaat hij helemaal vlippen en dat kost me punten bij BF2! :P
tip: verplaats alle knoppen 2 plekken naar rechts.
ik speel 2 spellen en op één spel heb ik dus al die knoppen tegelijk nodig. Met dat spel heb ik dan ook de loop knoppen op RDFG zitten en verder alles eromheen, zoals het ook zou zitten met de WASD knoppen.

Werkt gewoon perfect, als 't niet fijn aanvoelt om zo midden op je tobo te zitten kan je ook je tobo naar links verschuiven (ik kan namelijk alleen spelen met m'n arm op een bepaalde plek op me bureau :P)

en die piepjes komen van je mobo inderdaad. ik raad je aan om in ieder geval eens te proberen om je toetsen op RDFG te zetten. Je kan ze per slot van rekening ook nog altijd terug zetten in een later stadium ;)
Nette survey!
Ik heb deze al bijna een jaar en ik ben er erg tevreden over! (destijds ¤24). Heeft het altijd goed gedaan en het licht werkt nog prima. Hiervoor had ik een ander notebookachtig toetsenbord met licht, maar die was van slechte kwaliteit.
Op een lan heb ik er een keer bier :X overheengegooid, dat vond ie niet zo leuk. Toetsen bleven hangen, toen maar afgekoppeld en laten drogen. Na een dagje drogen deed hij het tot mijn grote verbazing prima! (er was behoorlijk wat bier ín het toetsenbord gekomen en na een halve dag drogen deden nog veel toetsen het niet)
De kwaliteit is dus best prima, wat ik eigenlijk niet verwacht had!
Misschien is het je moederbord wel... kan zijn dat je moederbord het niet ondersteund dat er bepaalde knoppen op een bepaalde plek tegelijk worden ingedrukt. Zo kan ik ook geen 3 knoppen tegelijk indrukken rond mijn WASD knoppen, maar wel als ik alles op RDFG zet (dus alles 2 plaatsen naar rechts verschuif)

Misschien het proberen waard, weet je meteen of het je tobo of je mobo is ;)

PS: kan zij dat 't lijkt dat ik onzin uitkraam, maar ik dacht dat 't mobo was... ik weet alleen niet zeker of 't echt mobo was :P iemand die dit verhaal kan bevestigen / wijzigen? ;)
Ik vind het persoonlijk niet mooi dat blauwe licht. Maar laptop aanslagen zijn erg fijn heb zelf de Dinovo :) dus! Voor de rest wel mooi plat