Eminent EM7048 Draagbare 3.5" Harddiskbehuizing SATA Review

DMDude 25 februari 2011, laatste update op 25 februari 2011, 409 views

Eminent EM7048 Draagbare 3.5" Harddiskbehuizing SATA

Pluspunten

• Vormgeving is wel aardig.

Minpunten

• Geen aan-/uitknop
  • Achterpaneel gammel
  • Korte USB kabel
  • Voelt erg goedkoop aan.
  • Handleiding klopt niet.

Ik heb deze behuizing via internet gekocht. Ik had nog een harde schijf liggen en besloot er maar een behuizing voor te kopen. Een extra backup schijf is nooit een overbodige luxe, nietwaar? Ik heb al een aantal externe behuizingen in bezit.

Deze behuizing voelt erg goedkoop aan. De handleiding klopt niet met het apparaat, voor wat betreft de montage van een HDD. Er zaten twee goedkope metalen strips bij geleverd, die op de HDD gemonteerd dienden te worden. Daarna kon het geheel in de behuizig geschoven worden. Daarna het achterpaneeltje erop schroeven (hierop zit ook de SATA- en voedingsconnector). De schroeven heb ik helemaal aangedraait. Het achterpaneeltje zit niet helemaal goed vast, er zit nog wat speling in.

Op het achterpaneel zit het grootste mankement van deze HDD-behuizing: er zit geen aan-/uitknop op. Dat betekend dat je voor het uitschakelen altijd de adapter uit het stopcontact moet halen, wat erg vervelend is.
De bijgeleverde USB kabel is aan de korte kant. Ik had een verlengkabel nodig om 'em vanaf mijn buro aan te kunnen sluiten.
De adapter in het stopcontact en de USB kabel in de PC gestoken.
Windows 7 (x64) ziet de schijf gelijk. Heb de schijf gelijk geformatteerd.

Op zich werkt het allemaal wel, maar door het ontbreken van de aan-/uitknop, het gammele achterpaneel en de korte USB-kabel krijgt deze behuizing van mij een onvoldoende.

Heb jij ook een Eminent EM7048 Draagbare 3.5" Harddiskbehuizing SATA?

Ik heb zelf slechte ervaring met Eminent spullen, voelen inderdaad heel erg tupperware aan en zijn niet al te solide. zeker de behuizingen voor externe schijven niet.

van de 3 die ik in mijn handen heb gehad was er geen 1 die echt solide was of aanvoelde.
De aan en uit knop zou mij eerlijk gezegd niet echt "boeien" of er deze 1 opzit aangezien hij bij mij toch full time zou moeten draaien.

"De handleiding klopt niet met het apparaat, voor wat betreft de montage van een HDD."
Daar hebben ze bij Eminent ook wel kwaaltje, daar moet echt is iemand binnen komen die kan schrijven. Want die kloppen daar nooit.
Volgens de specificaties zou de voeding via de USB kabel moeten gaan, maar als ik de recensie lees, betwijfel ik dat.
Dus is er nu een 220 V aansluiting nodig of niet?
Er is een 220 V aansluiting nodig.
Volgens mij zijn er geen 3,5" schijven die de voeding via de USB kabel krijgen.
Citaat uit wikipedia:

Verschillende draagbare of mobiele harde schijven in de 2,5 inch-uitvoering, zoals deze ook in laptops wordt gebruikt, hebben geen extra stroomvoorziening nodig, en kunnen zo op een USB-poort aangesloten worden. De 3,5 inch-versie, die in de meeste desktops wordt gebruikt, heeft wel een externe voeding nodig.