Sparkle GeForce 6200 256MB DDR2 (AGP, DVI, HDTV) SP-AG44DH Ultra2 Review

flubke01250 22 november 2006, 2.142 views

Sparkle GeForce 6200 256MB DDR2 (AGP, DVI, HDTV) SP-AG44DH Ultra2

Pluspunten

• STIL
  • Native DX9 kaart
  • AGP 8x
  • 256Mb DDRII
  • alle mogelijke / wenselijk aansluitingen
  • Goede drivers (NVidia hé)
  • Prijs - Kwaliteit verhouding: SUPER

Minpunten

• In mijn beleving / gebruik: Geen.
  • Niet snelste kaart (maar begrijpelijk lijkt me)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Sparkle GeForce 6200 256MB Ultra-2

Ik heb deze videokaart al enige tijd in mijn Barebone zitten omdat ik met geluidsproblemen te kampen had met mijn vorige videokaart (GForce FX5700 en Ti4200). Aangezien deze barebone in de kamer staat moest de volgende kaart aan een paar eisen voldoen ...

- Stil zijn (!!!)
- Redelijk vlot zijn
- Goedkoop zijn
- DX9 ondersteunen

Ik kwam er dus al snel achter dat ik aangewezen was op een passieve koeling op de videokaart. Zodoende na enig zoekwerk mijn ogen dus laten vallen op de Sparkle GeForce 6200 256MB U2.

Toen ik deze binnen kreeg gelijk installeren: heerlijk !!

De videokaart geinstalleerd, even de nieuwste drivers ophalen en draaien maar. Door de Passieve koeling is de kaart geruisloos en ook de warmteproductie is niet zo hoog (gezien monitoring van temps in de barebone kast). Door de 256MB en DX9 support kon ik beter met deze kaart overweg dan mijn voorgangers (FX5700 e Ti4200). Kaart is snel genoeg om de meeste verschillende games te spelen op een acceptabele resolutie !! Bijv. GTR2 speel ik gewoon lekker (zonder framdrops) op 1024x762 met alle opties op high. Daarbij moet ik nog zeggen dat mijn systeemspecs ook niet al te hoog zijn, dus misschien dat ik nog meer uit de kaart kan halen als ik "iets" meer geheugen in de PC zet (nu 512Mb PC3200).

Kaartje is voorzien van alle nodige aansluitingen: S-Sub, DVI en TV-out.

Deze kaart is voor dit geld echt een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een STILLE kaart, die redelijk goed mee kan komen qua grafische prestaties op gamegebied. Het échte grafische werk is niet weggelegd voor deze kaart, maar daar is het bedrag zeker naar (kleiner dan ¤50!!).

Ik heb de Sparkle GeForce 6200 256MB draaien op volgende systeem, waar ook bovenstaande op is gebaseerd:
- Biostart IdeQ 210V (Barebone systeem) gebaseerd op KM400 chipset)
- AMD Athlon 2400+ CPU
- 512 Mb PC3200 (dual channel mode)
- 400 Gb S-ATA Hitachi drive
- Verder ALLE onboard !!
(Ik gelook zeker dat deze kaart meer kan presteren met hogere systeem specs).

Heb jij ook een Sparkle GeForce 6200 256MB DDR2 (AGP, DVI, HDTV) SP-AG44DH Ultra2?