Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

Ruudjah 20 november 2006, 624 views

Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• Uitgebreide featureset
  • Marvel GBIC
  • Robuust (slikt gare voeding)
  • 3xPATA / 3x SATA

Minpunten

• Geen drivers voor (1x PATA, 2x SATA) Promise chipset onder win x64

Layout Score: 5
Setup: Radeon 9700Pro, 2x256 PC3200 DC 2x 512 PC3200 DC
Gebruik dit bordje nu aantal dagen in mijn server. Een major nadeel is het feit dat er geen goede drivers voor de Promise chipset beschikbaar zijn voor XP/2003 x64. Aangezien ik x64 draai voor Exchange2007, kan ik niet terug naar x86. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een supplier van Asus dit wel voor elkaar had, maar ik heb de chipset tot nog toe nog niet aan kunnen zwengelen. Verder werkt alle hardware naar behoren. De Marvel GBIC is echt een hoogwaardig stuk hardware, er zit een ingebouwde ethernet tester in. Een korte speedtest haalt max 250Mbit, maar hiervan heb ik de limiet nog niet kunnen bepalen (wat zeer goed USB2, of PCI kan zijn). De software geeft de kwaliteit van het signaal aan tot op de meter nauwkeurig. Nu kan ik niets zeggen over significantie, maar ik ga dit nog eens uitgebreid testen op ethernet kabels.
Moederbord lijkt betrouwbaar. Had per ongeluk een crappy 300W voeding aangesloten op een setup met 7x HDD & Radeon 9700Pro en 3200+, maar hij ging niet over z'n nek terwijl een ander bordje dat hier al deed met dezelfde voeding op K7 600Mhz/4x HDD/PCI VGA/DVD. Dat zegt zowel wat over het andere bord als over de A8V Deluxe.

Heb jij ook een Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?

Geen drivers voor x64? Heb Windows XP x64 en Vista 64 hier gewoon draaiend gehad met de onboard promise controller. Kijk hier eens. http://dlsvr01.asus.com/p.../Promise_64bit_100139.zip