Aerocool AeroEngine Sr.-SS (ATX, Geen PSU, Zilver, Window) Review

HaRdWaVe 18 november 2006, laatste update op 18 november 2006, 485 views

Aerocool AeroEngine Sr.-SS (ATX, Geen PSU, Zilver, Window)

Pluspunten

• goede koeling
  • grote case
  • stevig
  • geen scherpe randen
  • mooi
  • praktisch

Minpunten

• luidruchtige ventilatoren
  • niet veel plaats voor aansluitingen HDs
  • plastic deurtje

Ik gebruik deze case nu al sinds september 2004 en ben er zeer tevreden over. Het design is mooi, inbouwen is redelijk gemakkelijk, genoeg koeling-mogelijkheden en origineel (in die tijd toch).

De case heeft ook negatieve kantjes.
De ventilatoren die meegeleverd worden zijn redelijk luidruchtig, daarom draait de ventilator in de voorkant en aan de zijkant op een minimaal toerental, tenzij op een LAN.
De voorste ventilator kan met een ingebouwde draaiknop geregeld worden. Voor de ventilator in de zijkant heb ik zelf een fan-controller gekocht die boven mijn diskette-station zit.
De twee ventilatoren aan de achterkant heb ik vervangen door aerocool cameleons. Deze zijn veel stiller en hebben ook een goed debiet.
Een tweede nadeel is dat de aansluitingen van de HDs serieus dicht bij het plexi venster zitten, daarom is het beter sata-kabels in een L-vorm te gebruiken, deze drukken zo niet tegen de plexi.
Een derde nadeel is dat het deurtje in plastic is. Daardoor ziet het er nogal goedkoop is, de rest van de case is in staal en weegt dus redelijk veel.

Voor de rest is dit een prachtige case. Hij koelt goed en door het rail-systeem zijn HDs en optische-drives zeer gemakkelijk in te bouwen.

Heb jij ook een Aerocool AeroEngine Sr.-SS (ATX, Geen PSU, Zilver, Window)?