Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi) Review

martialninjaNewbie 17 november 2006, 322 views

Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi)

Pluspunten

• makkelijk overklokken
  • veel voor weinig
  • goed stabiel board
  • 19 updates zeggen veel

Minpunten

• goede voeding nodig geen zut
  • zoals altijd agp slot te dicht op geheugenbanken

Layout Score: 4
heb zelf met overklokte p4 hypertreadingproccesor tot 3.9 gyg geen enkel probleem op mobo met videokaart ati 9600 256 mb en 1024 md geheugen erop koeling in systeem is 120 fan voor in kast en in deur 120 koeling acher in kast 2x 80 koeling voeding is 450 w wat iets aan de lage kant is naar mijn mening speel zelfs nwste spellen met gemak kan wel door nieuwe futures niet meer echt meekomen met systeenm wat alles open zetten betreft
moet denk ik straks gedwongen overgaan op ander systeem core duo en sli videokaartsysteem plus hele goede kast prijskaatje houd me nu tegen zo'n duizend euro's kost het gemiddelt en da's veel geld dus wacht wel op goedkopere dagen lol :) ben heel tevreden met dit board maar door mijn game wishes wil ik overstappen ooit naar de max halen uit de pc vanzelfsprekend

Heb jij ook een Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi)?

Vrije vertaling: :+

Ik heb zelf zonder problemen een Pentium 4 processor met hyperthreading tot 3,9 GHz overgeklokt op dit moederbord. Dit was met een Ati Radeon 9600 met 256 MB geheugen en 1024 MB werkgeheugen ge´nstalleerd. De koeling in dit systeem wordt verzorgd door een 120 mm fan zowel in de zijkant als aan de voorkant van de kast, aangevuld met twee 80 mm fans aan de achterkant. De kast heeft een voeding van 450 Watt, wat wellicht iets aan de lage kant is voor dit systeem.

Met deze setup speel ik met gemak de zelfs nieuwste spellen, maar door de zware features in de nieuwste spellen kan ik de details helaas niet zo hoog zetten als ik wil. Kortom: eigenlijk kan mijn systeem niet meer zo goed meekomen (ondanks het feit dat ik net nog meldde dat het met gemak de nieuwste spellen aankan…)

Misschien moet ik om die reden toch overstappen op een ander systeem. Core2duo, SLI-videokaarten en een goede kast zijn natuurlijk duur. Dit kan oplopen tot rond de 1000 euro. Dit is boven mijn budget, dus wacht ik tot alles goedkoper wordt.

Ik ben zeer tevreden met dit moederbord, maar door de hoge eisen die ik er aan stel, vanwege het spelen van zware games, wil ik ooit overstappen naar een zwaarder systeem.

Positieve eigenschappen:
Makkelijk overklokbaar
Goede prijs/kwaliteit verhouding
Stabiel
De fabrikant heeft 19 updates vrijgegeven, dus de ondersteuning is perfect

Negatieve eigenschappen:
Je hebt een sterke voeding nodig voor dit moederbord (?)
Het AGP-slot zit te dicht op de geheugenbanken, waardoor een lange videokaart niet past

:z
Ik heb 1 biertje op, maar na 2 regels kon ik al niet meer lezen wat er stond. Leestekens a.u.b.! Daarnaast had het verhaaltje misschien wel wat uitgebreider gekund
Tja als dit het gemiddelde niveau van een productsurvey word, dan haak ik heel snel af.
ROFL :P (865 chipset = AGP ownage voor een mooi budget)
Damn, heb 1 koffie op maar was bij de eerste zin al verdwaald.
Wat een rommel... ik gok dat je hier welgeteld een minuut mee bezig bent geweest... Dit mogen ze van mij meteen weghalen... :r