Creative EP-830 (Zilver, Zwart) Review

F.West98 12 februari 2011, laatste update op 12 februari 2011, 1.102 views

Creative EP-830 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Dempen omgevingsgeluid
  • Uiterlijk
  • Rubbertjes

Minpunten

• Snel kapot
  • Slechte aansluiting
  • Toch slecht

Algemeen
Over het algemeen zijn deze dopjes zeer goed en is het perfect geluid. Ze zitten lekker in je oor en je doet ze gemakkelijk in, ze "zuigen" zich vast. Ik heb ze bij Azerty voor 20 euro gekocht, en snel binnen gekregen.

Uitpakken
Het doosje is erg klein, en stevig. Echter is het uitpakken niet zo snel gedaan, je doet het doosje aan de onderkant open, trekt de inhoud eruit, en je hebt het snoer. Je ziet handleidingen, extra rubbertjes in een zakje, en weer plastic. Dat klap je open, je draait het, klapt weer iets open, en ja, eindelijk heb je dan de oordopjes met de overige rubbertjes. Ze zijn er in 3 maten, vaak voldoet small al. Ook zit er een hoesje bij, erg goed :)

Eerste keer
De eerste keer in je laptop/MP3: zorg dat het volume niet harder dan 10% van alles staat, ze zijn erg hard. Op het begin valt de geluidkwaliteit tegen, maar na een paar dagen is het echt genieten. Ook hoor je weinig omgevingsgeluid (nauwelijks) en zet je het iets zachter. Je moet soms wel een beetje prutsen voor het goede geluid en het goed in je oor doen.

Verder
Verder moet je oppassen dat je de aansluiting niet vernaggelt, die is erg gevoelig voor krommingen ed. Het zakje is een beetje stug, ik heb het maar als portemonnee gebruikt ;)

Problemen en kwaliteit
Op het eerste oog lijkt het dopje stevig, maar na een tijdje denk je wel anders.
• Bij mij doet het linkerdopje het niet meer, het geluid is zo zacht dat je dat op 50% wil zetten, het rechter is dan te hard...
• Het rubbertje is gescheurd
• Het rechter (enige werkende) dopje zuigt zich niet meer vast en je hoort al het omgevingsgeluid

Ik ga ze nu terugsturen, geen EP-830 meer voor mij.

Heb jij ook een Creative EP-830 (Zilver, Zwart)?

geluidskwaliteit vond ik echt top,
geen ander setje kunnen vinden die z'n Bass heeft.

bij mij ook idd snel kapot.

Heb ze nu van sony en gaan al langer dan een jaar mee:)
Geluid is inderaad prima, maar zoals hier inderdaad al is aangegeven, bouwkwaliteit is bagger.
Dat stukje dat moet voorkomen dat je hem te ver buigt bij de plug breekt al snel los van de plug. Het rubber dat om die plug zit kan je ook vanaf het begin al (met dat kapje) van de echte plastic plug afschuiven. En heb daardoor al 2x draadbreuk gehad, beide in ongeveer 7-8 maanden. Gelukkig hebben ze 24 maanden garantie, maar ik ga mijne omruilen voor een andere set.
Het probleem dat er één zachter is heb ik ook gehad met de EP-630, de oplossing voor mij was, ze laten spelen (10 uur) nachtje dus en keihard. volgende ochtend staan ze beiden weer op het zeflde volume. Beetje laat deze reactie, maar goed voor andere misschien nog handig
Ik begrijp echt niet dat ze bij jou zo snel kapot zijn gegaan... bij mijn gaan oortjes echt altijd binnen een maand stuk (kocht altijd spul van 10 euro) maar toch een keer de gok gewaagd en voor deze headphones gegaan.

Deze oortjes hebben het hier 2,5 jaar volgehouden, en er is niet ongelofelijk netjes mee omgegaan.

Sterker nog, de reden dat ik hier kijk is omdat ik exact dezelfde oortjes weer wil ;)
Ik heb nu de EP-630 en die geven mooier geluid en betere kwaliteit. Ook beter in je oren.