Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US) Review

foxboro 4 maart 2011, laatste update op 5 maart 2011, 1.754 views

Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)

Pluspunten

• ergonomie
  • verlichting is aan de wensen aan te passen
  • werkt erg licht
  • accu gaat lang mee
  • mooi apparaat

Minpunten

• spatiebalk bij alle 3 toetsenborden waren ronduit slecht. Of overgevoelig of naar een paar dagen vast zitten.

Begin januari heb ik besloten om dit toetsenbord te kopen. Bij Paradigit in Den Haag werd uitgebreid de tijd genomen om de verschillende toetsenborden te testen. De uitleg was zeer volledig wat vertrouwen gaf in dit toetsenbord.

Het typen gaat er prettig en heeft veel weg van een laptop-toetsenbord. 's-avonds werkt het best wel prettig dat de toetsen oplichten als je bezig bent en geeft daarnaast een mooi WOW-gevoel. In de maand dat ik het heb gebruikt is het mij opgevallen dat de accu bijzonder lang meegaat. Tot op heden heb ik het nog niet hoeven opladen.

Als je begint is direct zichtbaar hoeveel energie er nog inzit zodat je niet voor onaangename verrassingen komt. Om eventueel energie te besparen kan je daarnaast ook nog de schakelaar gebruiken om het apparaat aan of uit te zetten.

Gisteren was ik echter bezig met het maken van een verslag toen de spatiebalk vast zat. Pas na een paar keer licht hierop te tikken kwam de spatiebalk weer omhoog om vervolgens bij het volgend gebruik weer vast te zitten. Ik heb heel voorzichtig gekeken en kon niet vinden wat nou de oorzaak hiervoor was. Daarnaast begon deze toets ook te 'piepen'. Best wel storend als je daar op gaat focussen en stond ook sterk in contrast met het stille geluid die de overige toetsen geven.

Vandaag ben ik bij Paradigit in Den Haag terug geweest om het probleem voor te leggen. Zonder moeite werd het omgeruild voor een nieuw exemplaar. (chapeau voor de service :) ).

Ondanks het feit dat dit binnen een maand voorkwam heb ik vertrouwen in dit product en zou dit aanraden aan iedereen die een goed toetsenbord wil gaan aanschaffen. Het is goed aan de prijs voor een toetsenbord, maar je krijgt er wel een hoop voor terug.

Update
Ondertussen ook de derde toetsenbord terug gegeven. Alle keren waren het de spatiebalken die voor de problemen zorgen. Of deze toets hing, of hij was overgevoelig zodat zonder op de balk te drukken (en toevallig met de vinger langs gaan) al zorgde dat 5 spaties op het scherm stonden. Ik ga nu weer verder met mijn oude toetsenbord. Die heeft me immers in al die jaren nog niet in de steek gelaten :)

Heb jij ook een Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)?