AC Ryan Playon!HD Mini 2 Review

arienbroere 13 februari 2011, laatste update op 13 februari 2011, 25.594 views

AC Ryan Playon!HD Mini 2

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • compact en wordt niet warm
  • compleet (HDMI en composiet kabel meegeleverd)
  • speelt (tot nu alles af, MKV en DVD ISO getest)

Minpunten

• als streamer is hij wat omslachtig om bij de netwerkmedia te komen
  • beperkte instel mogelijkheden voor navigatie
  • bugs, systeem loopt vast, reboot op rare momenten
  • functies afstandsbediening niet duidelijk
  • beschrijving van mogelijkheden (instellingen) of waar deze informatie te vinden is
  • HDMI verstoort functionaliteit KDL-40Z4500

Geluidskwaliteit Score: 3
Algemene beoordeling:

Toestel is geluidsarm is functioneel en is compleet. Als men wilt wilt streamen dan is mini2 een goede optie. Ook het aansluiten van externe media zoals een usb stick gaat eenvoudig. Alleen dan zijn de eerste 3 menuitems (film, muziek, foto) te gebruiken. Voor een streamer zou je verwachten dat het mogelijk is om in deze menu items, een snelkoppeling aan te maken is naar de gewenste externe locatie. Bijvoorbeeld een netwerkstations, NAS of PC. Nu moet je een via bestandsbeheer een hele boom door om je media te bereiken. Het overzicht wat daarna te zien is overzichtelijk met 10 folders of films in 1 overzicht. Er zijn verschillende (pre) view's mogelijk door op menu te drukken. Verder is de Youtube service wat een meerwaarde t.o.v. de service die de PS3 en WE aanbied. Dit omdat de beeldkwaliteit nu niet slechter is dan als je via een PC naar youtube zou gaan. De overige service zoals twitter, facebook enz. gebruik ik niet, dus kan ik ook geen uitspraak over doen.

Reden van koop:

Naast een centrale opslag wilde ik een media streamer die dat kan afspelen (via netwerkshare). Deze dacht ik gevonden te hebben in de PS3, maar dat viel behoorlijk tegen. Daarom verder gezocht en snel op de PLAYON! mini uit gekomen, waarna ik hoorde dat deze nog niet geschikt zou zijn voor HD content te streamen. De mini2 wel en daarom deze op moment dat deze beschikbaar werd gekocht.

Featureset:

In verhouding tot de prijs is dit toestel zeer volledig. Met picasa, twitter, facebook en youtube denk ik dat veel mensen dit een toevoeging vinden. Zelf vind ik alleen Youtube nuttig. Verder is er ook nog een nog jukebox. Verschillende previews van de media zijn mogelijk, echter als ik de preview van afbeelding 4 gebruik, vervolgens een films afspeel en weer op return druk, dan start de mini2 opnieuw op.

Beeldkwaliteit:

Deze is goed en instelbaar voor verschillende resoluties. Ook kan de video output nog bijgesteld worden. Jammer is wel dat er soms een bug optreed, waardoor wit paars wordt in de menu's. Aan en uitzetten verhelpt dat, maar een bugfix zou beter zijn.

Geluid:

Aan geluid stel ik persoonlijk niet hele hoge eisen. Het schokte niet en kwam goed over, ook in surround. Voor de audiofielen onder ons, er is geen mogelijkheid om de audiouitgang te tunen naar de gewenste klanktoon.

Gebruiksgemak:
  • Zoals ik al bij de algemene beoordeling al aangaf, is het niet mogelijk snelkoppelingen naar externe schijven over het LAN te maken. Het is allemaal benaderbaar, maar als alle media in de root van je netwerkstations zou staan dan heb je nog minimaal 4 stapen nodig om je content te benaderen. Zelf ik heb ik ook nog een indeling op deze schijf, dus dan zou het handig zijn als met een snelkoppeling naar de folder films op mijn NAS direct benaderbaar zou zijn. Het kopje snelkoppelingen zorgt er alleen voor de accountgegevens worden bewaard
  • De mini2 is een streamer waardoor de hoofdmenu items (film, muziek, foto) alleen zinvol zijn als je er iets mee kan. Nu kan je alleen iets met deze items, als er USB oplagmedia aan de min2 is aangesloten. Het zou mooi zijn als je op je USB stick snelkoppelingen naar een netwerklocatie kan opslaan. Geprobeerd, maar is niet gelukt
  • Verder is er wel van alles mogelijk met afspelen van content, zoals tijdens de film de algemene setup aanpassen en dan de film hervatten door de settings te verlaten (de film hoeft dus niet opnieuw gestart te worden).
    Bij het hervatten van een film, geeft het systeem de ene keer aan "hervatten of opnieuw starten", maar soms ook niet bij een DVD (VIDEO TS). Voor veel mensen is dat een probleem, daarom toch even melden
  • Doorspoelen van HD content (MKV) gaat waanzinnig goed. Hier ben ik heel tevreden over.
  • De Bravia sync van de TV met de PS3 werken na aansluiten van de mini2 niet meer. Loskoppelen en dan werkt het weer wel. Ook bij het zappen bij de digitale tv zenders worden er in eens 4 zenders over geslagen. Voor mensen die hier veel waarde aan hechten moeten hier dus rekening mee houden.
  • Op mijn NAS draait een Twonky UPnP (versie 6.0.30) media server die helaas niet wordt gezien door de mini2. De PS3 ziet deze wel, dus waarom het niet werkt op de mini2...?
Design bouwkwaliteit en afwerking:

Design is voor iedereen persoonlijk, maar ik vind het mooi genoeg. Ik vind alleen dat het PLAYON logo in standby modus in het rood verlichting een beetje te opzichtig. Als iets standby staat dan hoef ik het niet te zien. Voor de rest mooi compact en geen overbodige knoppen.

Ontwerp is een metalen basis waarop de achterzijde de connecties gemonteerd zitten. Bodem heeft een plastic afwerking met voetjes en koelsleuven. De zijkant en bovenkant van de behuizing is van zwart gebogen PVC De voorzijde is een soort plexiglas met 1 aan/uit knop in het midden.

Voor de volledigheid de review van de eerste mini ter vergelijking

Alles over de min2
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=152&t=10077 ( Mahidi01 bedankt )

Goede player maar ik denk dat deze nog niet volledig is uitontwikkeld. Ik had wat hoog gespannen verwachtingen met betrekking tot de user interface maar vind deze over het algemeen wat beperkt met betrekking tot instelmogelijkheden, vooral als je wilt streamen vanaf een netwerkbron. Voor mij is dit toestel niet de oplossing omdat het te veel storingen voor de bestaande opstelling geeft.

• Sony Bravia KDL40Z4500
  • Harman Kardon AVR130
  • Qnap TS149P
  • 1G ethernet netwerk
  • ACR-PV73800

Heb jij ook een AC Ryan Playon!HD Mini 2?

Opgehaald, aangesloten, film geopend... en 2 minuten later is de player overleden.
Geen power, niks meer!

Kwaliteit! :).
Is het mogelijk om net als bij XBMC vanuit .rar bestanden te lezen? Zonder dat ik het bestand hoef uit te pakken?
Dit lijkt mij wel wat deze mini 2,zijn er mensen die 3d half-sbs hebben bekeken en positief over zijn ?
Leuke review!

Kan ik met deze mediaplayer gewoon een film afspelen (Video_TS etc), die op een usb/externe HD staat, en de mediaplayer via composietkabels (diezelfde als een dvdspeler?) op een tv aansluiten?

Heb helaas nog geen HDMI tv :)
kan je goed blu-ray streamen vanaf een centraal punt, dus full blu-ray (30-40 GB)

ik heb op dit moment de ac-ryan HD 1 met hd, en streamen van films boven de 12GB gaat stotteren dus die zet ik op de HDD van de ac-ryan, maar ik zou het liever anders zien. hoop dat je hiermee positieve ervaring hebt :)
Wie kan mij helpen?

Ik heb gisteren een Router gekocht (Cisco 4200) en een ACRyan MediaplayerMiniHd2, zonder harde schijf. Installeren van de router is eenvoudig, stekkers er in, en het wijst zich vanzelf. Ik denk dat ik alles goed heb gedaan. Als ik de Media Player beneden installeer herkend deze ook de router (draadloos gaat dat). Met die Media Player kan ik ook op Youtube en dat gaat goed, streaming gaat soepel zolang ik niet iets anders download.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat als ik bestanden (mappen) ga delen ik ze niet beneden op de media player kan benaderen. Kan geen snelkoppeling zien, geen foto’s of iets dergelijks, Niets, Nada ! Het lijkt er op dat het delen van deze dingen via de Windows Media Player gaat.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb al geprobeerd het te doen via Bedrijfsnetwerk en nu staat hij op Thuisnetwerk.
ik heb hem sinds vannochtend ook , alleen hebben wij hem aangesloten via wifi en hij stotterd nu als de malle , hij streamt van een nas af met 2 x2tb WB schijven in raid 0 , waarzou dit aan kunnen liggen?
DVD en avchd via wifi is goed te doen, echte blurays hebben een veel hogere bitrate en dat gaat niet goed via wifi, dat is een algeheel gegeven, en ik moet de eerste streamer nog tegenkomen die dat wel perfect doet. Dus wil je dat goed afspelen zul je naar bedraadt moeten.
Kan ie overweg met NTFS-geformatteerde HDD's zodat ook films boven de 4 GB het doen?
De USB-ingang van m'n televisie doet dit namelijk niet.
Zijn er al mensen die dit kastje op een 3D tv hebben aangesloten en dit ook streamen?
Hoe kan is de dvd menu's bereiken om de 3D optie te activeren?
Ik heb hem aangesloten op mijn Panasonic 3D tv. Helaas kan hij deze .Iso bestanden niet afspelen... :(
Jo jo jo. Heeft er iemand een idee wanneer de Ryan Remote app voor de Ihpone wordt geupdate zodat deze ook op de HD2 Mini werkt?

(ik vind de 4e afstandbediening op de salontafel nogal bagger en kan inmiddels m'n iphone voor meerdere devices als ab gebruiken)

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8