Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Playon! HD Review

lvharten 10 februari 2011, laatste update op 10 februari 2011, 547 views

AC Ryan Playon! HD

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, geluid, design, mogelijkheden.

Minpunten

• Slechte uitwerking features en veel buggy. Omslachtige menu's, moeilijk te installeren en in te stellen, oude handleiding.

Geluidskwaliteit Score: 5
Op mijn laptop had ik XBMC draaien waarmee ik mijn media vanaf mijn externe schijf kan afspelen. Nadeel was dat ik dan niet op de laptop kon werken en dat de laptop heel de dag stond te draaien, ook is deze niet geschikt voor HD content. Dus mijn besluit was om een PlayOnHD te kopen. Het prettige is dat er een torrent functie op zit en je hem kan benaderen als NAS. Mijn laptop kan weer gewoon doen waarvoor de laptop gemaakt is.

Er zijn echter een aantal nadelen, met name t.o.v. XBMC's interface en gebruiksvriendelijkheid. Ik zet ze op een rijtje. Voor mij zijn dit namelijk een redenen om hem terug te brengen naar de winkel.

De (naar mijn idee) mankementen:
  • - Handleiding is erg summier zodat je pas na enkele dagen een beetje de boel op de rit hebt. En de handleiding is geschreven voor een andere firmware! Ik ben een bovengemiddelde computergebruiker en voor mij waren zaken echt niet duidelijk! Zeker als blijkt dat stappen die genomen moeten worden volgens het boekje niet genomen hoeven te worden bij de aanwezige firmware die de functies standaard toegevoegd heeft.
  • - Bit Torrent werkt niet en wat de lezen is op het forum is dit een onstabiele feature;
  • - Om media te bekijken moet ik hele mappenstructuren door in plaats dat er een soort overzicht komt waar ik doorheen kan scrollen. Dit overzicht kan ik maken met een Movie Jukebox Library maar die moet ik keer op keer laden en dan ook elke keer naar Lybrary navigeren om een overzicht te krijgen. Mijn vrouw maakte overigens de opmerking tijdens navigeren dat het er nogal goedkoop uit zag, wat ik niet leuk vond maar ook niet kon ontkennen.
  • - Wil ik services draaien als Uitzendinggemist of Youtube dan moet ik een virtuele server op mijn laptop draaien waardoor mijn laptop aan moet staan en dit een van de hoofdredenen van het aanschaffen van een A.C.Ryan doet vervallen.
Daarnaast is het jammer dat je niet ondertitels kan scrapen van internet voor je media en je bij elke firmware update alles weer opnieuw moet instellen.

Natuurlijk, de beeldkwaliteit is fantastisch, de formaatondersteuning ook en navigeren met een afstandsbediening is heel prettig. Maar goed, te veel nadelen t.o.v. voordelen.

Heb jij ook een AC Ryan Playon! HD?

Reviews door de redactie

- Handleiding is inderdaad waardeloos :)
- Bittorrent is met een oudere versie aan de praat te krijgen, het aantal connecties is te hoog waardoor hij zichzelf ophangt. Met de komende firmware hopelijk opgelost.
- Inderdaad, mappen kunnen niet eenvoudig naar een hoofdmenu worden gelinkt. Dit zou een stuk gebruiksvriendelijker kunnen. Zelfde manco in aankomende firmware helaas.
- Wordt met de nieuwe GUI opgelost, nog een paar weekjes...
- Dit wordt standaard niet ondersteund, voor zover ik weet. Volgende versie als het goed is wel!