Philips 190S6FS (19", 8ms, D-sub) Review

DaFrenk 10 november 2006, 170 views

Philips 190S6FS (19", 8ms, D-sub)

Pluspunten

• Mooi, scherp en kleur getrouw beeld
  • Uitgebreide resolutie ondersteuning (in verschillende stappen tot de maximale resolutie van 1280x1024)
  • Net OSD menu

Minpunten

• Geen DVI
  • Geen uitgebreide verstel mogelijkheden
  • Zwart is niet echt zwart, maar donkergrijs

Inmiddels heb ik dit scherm nu al een aantal maanden en hij is elke dag intensief in gebruik. Hierdoor heb ik er wel een goed oordeel over kunnen vormen.

Ik heb hem toen gekocht bij de Paradigit voor zo'n 280 euro. Een hoop geld, maar ik ben erg best tevreden over.

De featureset is wat karig, zo heeft hij geen DVI aansluiting en voor de rest ook totaal geen mogelijkheden qua afstelling. Hij kan niet in de hoogte versteld worden, ook kan hij niet draaien op zijn voet. Maar aangezien dat allemaal features zijn waar ik geen gebruik van maak, levert dat ook niet echt minpunten op. Maar toch een "slecht" omdat het voor dat geld ook mooi was geweest als hij het allemaal wl kon.

Over de kleurweergave ben ik zeer tevreden, het was een hele verbetering tegenover mijn 19" CRT. Alles was een stuk scherper, kleurrijker en dankzij de sRGB instelling komen de kleuren ook nog eens uitstekend overeen met "de werkelijkheid" in bijvoorbeeld Photoshop.

Hij was geheel vrij van defecten, dode pixels of luie pixels. In de eerste paar weken heb ik regelmatig een test gedaan om de pixels goed te testen en tot nu toe doen ze het ook allemaal uitstekend.

Enige nadeel is dat zwart niet echt zwart is, meer donkergrijs. Je ziet nogal de backlight als het beeld volledig zwart is. Maar echt als storend ervaren heb ik het niet.

De reactiesnelheid is uitstekend, ik heb geen last gehad van ghosting tijdens het spelen van games of het kijken van films.

Enige vreemde is wat ik opmerkte dat als het beeld zwart is, er een soort vreemde storing te zien is. Ik kan het niet echt omschrijven. Het lijkt niets ernstigs, maar het valt ook vrijwel niet op.

Heb jij ook een Philips 190S6FS (19", 8ms, D-sub)?