Epox EP-9NDA3I, nForce3 250 (AGP, Sound, LAN, SATA, RAID) Review

janusfreggel466 9 november 2006, 255 views

Epox EP-9NDA3I, nForce3 250 (AGP, Sound, LAN, SATA, RAID)

Pluspunten

• Logische indeling
  • makkelijk overklokken
  • stabiel

Minpunten

• Jumpers voor geluidsinstellingen

Layout Score: 3
Ik heb dit moederbordje onlangs (tweede hands) aangeschaft, hij bevalt me zeer goed. het is jammer dat er geen PCIe opzit, maar dat was mijn eigen keus en voor de 30 euro kon ik hem niet laten liggen.

Het is een leuk bordje om te overklokken met heel veel mogelijkheden qua instellingen.
Alles zit op een logische plaats en problemen om ergens bij te komen ben ik niet tegengekomen.

Op de website van de fabrikant staan diverse tools om het bios te flashen, temperatuur in de gaten te houden en zelfs een foto in je bios te zetten (waarom je dat zou willen weet ik nog steeds niet maargoed)

Het enige waar ik tegenaan iep was het probleem dat onboard geluid het niet deed (dacht ik) dit blijkt na wat onderzoek ingesteld te moeten worden met jumpers….. Hij staat standaard op front panel output als er geen jumpers op zitten. Door jumpers te zetten kan je naar backpanel.
Ik vraag me af waarom dit nou niet gewoon via het bios geregeld kan worden waar je dus wel het geluid onboard in of uit kan schakelen.

Ik ben zeer tevreden met dit moederbord, draait vanaf het eerste moment erg stabiel.

Heb jij ook een Epox EP-9NDA3I, nForce3 250 (AGP, Sound, LAN, SATA, RAID)?

De meeste merken doen het zo met de jumpers, de reden is dat de frontpanel uitgang dan inplaats van de jumpers komt en doorschakelt naar de achteruitgang zolang je er niets in hebt zitten. Pas als je dan wat in je frontpanel uitgang steekt schakelt deze zelf electrisch de achteruitgang uit.