Specificaties 14" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dm4-1150ed (XE122EA) Review

tomvld 7 februari 2011, 1.639 views

HP Pavilion dm4-1150ed (XE122EA)

Pluspunten

• snel
  • geen vingerafdrukken
  • lang op batterij (> 4 uur)
  • goed scherm
  • heel geruisloos (wel even fan op auto zetten in BIOS)

Minpunten

• Punt van kritiek? Oh... ja wel ... de touchpad.... wat een onding !!! Ik wil een touchpad met twee ouderwetse knoppen. Niet zo'n quasi intelligent buttonless pad. Maar goed een draagbaar lasermuisje doet haar werk en met een beetje tweaker van de synatptics software kan ik er mee leven.

Na een slechte ervaring met de Samsung Q330 (direct teruggestuurd, zie verder bij de Q330) kreeg ik via uitstekende service van TakeitNow, de HP DM4.

Wat allereerst opvalt is dat de laptop er heel goed uitziet. Hij is licht, dun en het aluminium oogt mooi. Veel beter dan met mijn vorige laptop, de Samsung Q210, zie je hier geen vingerafdrukken op. Prima.

Na het uitpakken, de laptop aangezet, gezien dat de PC begon met het installeren van Windows 7 en toen dat begon te draaien.... direct uitgezet. Sinds ik een paar jaar geleden over ben op Ubuntu, wil ik nooit meer terug naar windows...vandaar. Deus heb ik direct de harddisk eruit gehaald en een SSD erin gezet (120GB OCZ)... 10 minuten later opstarten met de life-USB Ubuntu 10.10. En weer 10 minuten later stonf het OS erop en was ik lekker bezig. Even wat testjes: complete boot duurt minder dan 20 seconden ;)))

Ik heb nog in VirtualBox (open source) Windows XP gezet voor dat ene programmatje dat ik wel nog kan hebben maar niet zou draaien en ook dat gaat flitsend.

Eigenlijk werkt alles out-of-the box. Wat niet?

- bluetooth - weet eigenlijk niet eens of ik die wel op deze laptop... gebruik het niet
- fingerprint reader - moet wel kunnen, maar niet ge´nstalleerd, ook niet nodig denk ik....

Al met al - SUPER LAPTOP aan te raden en TakeITNow - prima firma )))

Heb jij ook een HP Pavilion dm4-1150ed (XE122EA)?