Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHP2000 (Zwart) Review

treinentom 7 februari 2011, 2.456 views

Philips SHP2000 (Zwart)

Pluspunten

• Diepe bass
  • Goede hoge tonen
  • Grote oorkussens
  • Licht
  • Goedkoop

Minpunten

• Alles plastic
  • Geen volume-controle

Je krijgt van Philips een doos met de koptelefoon erin. Niks op aan te merken zit goed vast, veilig verpakt. En een gebruiksaanwijzing/disclaimer in 26duizend verschillende talen. en een 3.5mm naar 6.3mm adaptertje. Toen ik de koptelefoon uit de doos pakte viel me meteen op dat hij erg licht was. De bouwkwaliteit is wat matig. Alles van plastic, en ik zie dit een keer afbreken, voorzichtig doen dus.

De koptelefoon zit erg comfortabel. Grote oorkussens en bij mij is de standaardgrootte prima. Dus ik hoefde niks bij te stellen.

De geluidskwaliteit is zeer goed voor deze prijs. Erg goedkoop en toch goede geluidsweergave. ik kocht hem bij BCC en heb er 16,95 voor moeten neerleggen, maar dat is het ook meer dan waard. Diepe bass, en prima noise reduction. Dus je hebt geen last van mensen die om je heen praten, en zij ook niet van jou. Want je hoort helemaal niks als je de koptelefoon aan hebt staan en niet op hebt. Er zit een geweldige bass in deze koptelefoon, het is net alsof er een woofer inzit. :P
Wel jammer is dat er geen volume controle bijzit, dus moet je weer eerst je telefoon/MP3 Speler pakken om je volume zachter te zetten. Ik gebruik hem vooral op de fiets, dus is een build-in volume controle wel handig.

Al met al een prachtding voor deze prijs. Goed, het is geen Sennheiser, maar dat verwachtte ik er ook niet van.
En een bereik van 15-22000Hz voor zo'n goedkoop apparaat is ook verre van slecht.

Heb jij ook een Philips SHP2000 (Zwart)?

Ik heb de zelfde bij de MM gehaald, zelfde prijs. Echter vindt ik geluid niet om over naar huis te schrijven. Wanneer ik volume op 50% zet van mijn PC dan hoor ik niks terwijl mijn oude koptelefoon hard genoeg was om te gebuiken.

Kan het net een rotte zijn?
Goeie review! Ik heb hem al 2 jaar en hij heeft al veel meegemaakt. Tip voor mensen waarvan een kant plots uitvalt: toen ik dat voorhad heb ik het kussentje eraf gehaald, opengevezen en det draadje dat eraf was er terug aan gesoldeerd en alles werkte weer perfect. In elk geval, kga volledig akkoord met de review. Binnenkort ga ik wel nieuwe kopen (shure srh 440, fantastisch volgens de reviews) en deze op reserve houden.

Voor 10 euro, echt een koopje!