Specificaties 450W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

spil 7 februari 2011, laatste update op 7 februari 2011, 1.404 views

Antec VP450P

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Geen fan-speed aansluiting

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Op zoek naar een voeding die ook een behoorlijke videokaart zou kunnen ondersteunen en op aanraden van de Best Buy Guide Januari 2010 kwam ik op de Antec VP450P.

Geluidsproductie
Wilde voornamelijk even melden dat ik geen piep (high pitch whine) heb kunnen waarnemen. Een eerdere BeQuiet! L7 300W had daar wel last van. Een recent artikel in de c't had problemen met het vinden van goede voedingen voor de voorgestelde zelf-bouw systemen. Sommige 80+ voedingen hadden alleen met sommige moederborden geen high-pitch whine. In combinatie met een Asrock 870 Extreme3, een AMD Phenom II X4 955 en een Radeon HD5670 heb ik met deze voeding geen piep.
Het syteem draait idle eigenlijk zonder herrie. Ik heb geen idee wat de rotatie-snelheid van ingebouwde 12cm ventilator is.

Voor een 80+ voeding vind ik 40 een heel aardige prijs. Er zijn natuurlijk vele duurdere voedingen met meer features te vinden.

Uitrusting en Aansluitmogelijkheden
Voor dit zelfbouwprojectje voldoende aansluitingen. 20+4 ATX, 4+4 ATX-12V, 1 6pin-PEG, 3x ATA, 3x SATA en een floppy connector.
Alleen de 20+4 kabelboom heeft een sleeve, de andere kabels alleen wat tie-wraps.
Er is geen aansluiting voor het moederbord om de fan-speed uit te lezen.
De zwarte voeding past goed in de van binnen zwart gespoten Xigmatec Asgard II

Heb jij ook een Antec VP450P?