Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A) Review

JvS 19 april 2005, 423 views

Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)

Pluspunten

• Compact
  • Licht
  • Daardoor makkelijk te installeren
  • Koelt behoorlijk effiicient met fan op lage toerental

Minpunten

• Maakt op standaard snelheid behoorlijk herrie. Het "lownoise" draadje zet de fan op 7V waardoor hij behoorilijk stil wordt, maar met een fanmate van Zalman kan je deze pas echt stil krijgen. Eigenlijk zou er een fanmate bij moeten zitten

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Dit is een mooie koeler die een processor op 7V of 5V nog steeds behoorlijk koel weet te houden. De belangrijkste concurrent is de Zalman 7000(Al)Cu. De reden dat ik voor deze processor heb gekozen is omdat ik bijzonder goede ervaring heb met Nexus als merk (een NX-3000 voeding die ik al 1,5 jaar in mijn bezit heb!) en omdat hij een stuk compacter en lichter is dan de zalman concurrentie.

Op de standaard snelheid maakt de 70mm fan nog behoorlijk wat geluid, maar als je hem op 7V zet zullen heel veel mensen die al acceptabel vinden. Ik heb hem zelf in combinatie met een Athlon Mobile XP2500+ van AMD op 5V lopen, dan hoor je de fan niet meer (en dat komt niet door de herrie van de rest van mijn systeem ;)).

Heb jij ook een Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)?