AC Ryan ACR-HD50121 AluBox Review

sjirafje 6 januari 2007, 818 views

AC Ryan ACR-HD50121 AluBox

Pluspunten

• Om de prijs en de functionaliteit moet je het ding wel kopen. Hij doet prima wat hij moet doen en dat voor weinig geld.

Minpunten

• Om het uiterlijk moet je het ding niet kopen. Ik heb HD casings gezien die een stuk beter afgewerkt zijn.

Kwaliteit voeding Score: 3
De looks
Kwa uiterlijk valt hij me tegen. Het chroom kleurige plastic doet erg gekoop aan. De "voetjes" zijn ook een beetje knullig, deze zijn namelijk van het zelfde harde plastic als de voor en achterkant. Ik had liever rubberen voetjes gezien. (De "stand" om hem verticaal neer te zetten heeft overigens wel zachtere voetjes)
De print die je op het plaatje ziet staat er, bij mij, niet op.
Bij mijn alubox sluit het op de foto witte plastic niet helemaal mooi aan op het chroomkleurige maar omdat dit met dubbelzijdigetape is vastgeplakt kun je dit zelf enigzins corrigeren. Aan de voorkant schijnt het ietsjes door (of het ledje is te fel) wat er niet mooi uit ziet. Ik heb overigens nix gezien van een HD activity led. (Of ik heb iets fout gedaan)
Het aluminium is wel goed afgewerkt zonder scherpe randen.

De specs
Ik heb hem zelf gekocht omdat ik er een 500 GB schijf in wilde doen, dit omdat vele andere external casings vaak geen HD's ondersteunen met een dergelijke grootte.
Hij werkt in mijn geval probleemloos met een Hitachi Deskstar 7K500 welke ik gelijktijdig heb aangeschaft.
Wat ik gemerkt heb is dat de HD zich zelf uitschakeld wanneer hij niet aangesproken word. Waarschijnlijk om stroom te besparen? Maar ik weet niet of het de alubox is of de HD zelf. Wanneer je zo'n trage schijf hebt als ik dan kan dat vervelend zijn omdat hij dan eerst helemaal moet opstarten. Waar ik hem echter voor gebruik heb ik er geen last van.
Wat niet word vermeld in de beschrijving van aan aantal webshops maar wat er, bij mij, wel op zit is de back-up knop. Hier voor zit er ook een cd-tje bij met back-up software. (Of het goed werkt weet ik niet, ik heb het nog nooit gebruikt. Ik doe namelijk niet aan back-ups :+)

Mijn conclusie
Ik ben gematigd positief over deze externe case. In eerste instantie had ik door de website van de fabrikant de indruk gekregen dat het om A-merk kwaliteit ging. Op de foto's die op de site staan lijkt hij mooier afgewerkt dan hij in werkelijkheid is. Waardoor een tehoge verwachting erg gemakkelijk is.
Uiteindelijk is het, voor het geld, een prima ding. Hij doet wat hij moet doen. Maar verwacht geen design behuizing.

Update
IK ben er achter gekomen dat de hardeschijf zichzelf ook uitschakelt wanneer ik deze direct aan de ide aansluiting van mijn moederbord hang. Dit is dus GEEN feature van de case!

Heb jij ook een AC Ryan ACR-HD50121 AluBox?

dat ding is inderdaad niet de mooiste, maar ga hem wel aanschaffen alleen omdat er ook een sata hdd in past. (kga veel later pas een sata controller kope)
en hijs best wel goedkoop ;)
Heb dit ding ook een tijdje terug gekocht,
hij werkt perfect!
Voor eSata is snel! en snel is altijd goed
heb er zelf een 160gb Sata schijf van maxtor in hangen werkt erg goed!

goeie koop!

Groet Ferry