Vantec NexStar :LS Review

maddmannNewbie 5 november 2006, 243 views

Vantec NexStar :LS

Pluspunten

• eenvoudig installatie.
  • snel.
  • gewoon zichtbaar als schijfstation in deze computer.

Minpunten

• Vrij lawaai´g. Staat bij mij op een plek waar ik er geen last van heb, maar ik kan mij voorstellen dat mensen het vervelend vinden.
  • Geen stand-by modus. De hd blijft doordraaien, ook wanneer deze niet aangesproken wordt.

Ik heb deze harddisk behuizing gekocht in combinatie met een 250 gig hd van maxtor in een all-in-one pakket.
Werkt gewoon perfect. Ik was op zoek naar een eenvoudige oplossing voor het opslaan van muziek en bestanden, zodat deze makkelijk uitgewisseld kunnen worden tussen de verschillende laptops.

Installatie ging eenvoudig en snel. Aansluiten, software installeren en draaien maar. Door ndas software, van buitenaf niet bereikbaar, dus alles is afgeschermd.

De behuizing ik kwalitatief afgewerkt. Ziet er luxe uit door kleur en materiaal gebruik. Zwart/chroom met blauwe leds.
De behuizing wordt wel warm, maar blijft wel aan te raken. Extra koeling is niet nodig. Ook niet na een tijd data overladen.

Prestaties zijn goed. Meerdere mp3's of filmbestanden afspelen gaat zonder problemen. Door de usb aansluiting kan je ook snel grote bestanden van laptop op de hd stouwen.

Modbaarheid kan ik niet veel over zeggen. Hou ik me niet mee bezig.
De behuizing wordt gevoed via een externe voeding. Achter op de behuizing kan de hd uitgeschakeld worden. De voeding blijft echter aanstaan.

Heb jij ook een Vantec NexStar :LS?

Nice review, Alleen de herrie zal denk van de HDD komen. Wel een handig ding je hoeft dus totaal geen moeilijke installatie door lopen m.b.t. IP configuraties?

Maar je hebt het over laptops, dus het kan ook draadloos? Ik ben op zoek naar zoiets want het is een goedkope oplossing voor een netwerk-server.