Plextor PX-716A 16x (Dual-layer) Review

motormuis 19 april 2005, 320 views

Plextor PX-716A 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • niet foutgevoelig
  • snel

Minpunten

• Hoge prijs

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Ik heb voor deze brander gekozen omdat ik hiervoor ook al 2 plextorbranders heb gehad, de 8x4x32 en de 40x12x40, beide CD branders. Ik ben erg gecharmeerd van de brandkwaliteit, ik heb geen CD verkeerd gebrand, met de oude CD branders en van alle DVD’s die ik gebrand is er nog niet een mislukt. Het bijgeleverde Plextools professional is geweldig om CD’s mee te rippen, het ondersteunt LAME en werkt erg snel in combinatie met de foutdetectie van Plextor.
Rondzwervende DVD+RW’s, ik ben er niet echt heel zuinig op, worden zonder problemen gelezen en herschreven door de brander. Mijn oude DVD-speler (Asus) had vaak problemen met het lezen van beschadigde DVD’s, dan was ie eindeloos aan het up- en downspinnen, daar heb ik nu gelukkig geen last meer van.
Een groot nadeel van de brander vind ik de hoge prijs, ondanks de 2 jaar garantie, blijft het duur. De ondersteuning in de vorm van firmware updates ed. is dik in orde, er komen regelmatig verbeteringen uit, zowel qua snelheid als qua mediaondersteuning. Ik heb nog geen DVDs gehad die niet ondersteund werden, maar ik gebruik alleen maar sony en philips.

Heb jij ook een Plextor PX-716A 16x (Dual-layer)?