MSI Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) RX1900XT-VT2D512E Review

snivoos 1 november 2006, 643 views

MSI Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) RX1900XT-VT2D512E

Pluspunten

• 512MB
  • Goede duidelijke handleiding
  • Goede drivers, handige apps.
  • Saphire select games (2 gratis games)

Minpunten

• Warmte productie

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Op het moment van aanschaf (september 2006) was dit voor mij de beste grafische kaart wat betreft prijs-kwaliteit verhouding.
De beeldkwaliteit is werkelijk schitterend. Bij games kunnen (in combinatie met 1 of 2 gig. aan geheugen) alle grafische settings op het maximum gezet worden.

De kaart is niet muisstil. Je hoort hem goed als je de pc opstart en daarna zoemt hij redelijk stil door.

Ik heb een hele tijd problemen gehad met mijn nieuwe systeem.
Na 1 gecrashte hd en tal van lockups kwam ik erachter dat mijn PSU (Raptoxx 550W) niet voldoende was.
Ik had een Amperage van 15 en 10 op de 12v rail.
Het vereiste Amperage voor de X1900XT is 30A.
Door een tekort aan Amperage werd de grafische kaart te heet en viel het systeem uit.
Hier kwam ik pas na de problemen achter.

Deels mijn eigen schuld, deels de schuld van de fabrikant die het systeem in elkaar heeft gezet. De geleverde Amperes worden namelijk bijna nergens in een beschrijving vermeld. (bij de grafische kaarten niet, en vaak ook niet bij de PSU.)
Zoek voor aanschaf dus uit of je PSU de kaart kan hebben en vergeet daarbij dus niet naar de Amperages op de 12v rail te kijken.
Ik heb nu een Thermaltake 700W Toughpower met een gezamelijk Amperage van 56. Nu werkt het allemaal perfect.

Al met al een mooie, goede kaart. Die 512 mb hakken er lekker in.
Tot de DX10 kaarten uitkomen zeker de aanschaf waard.

Heb jij ook een MSI Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) RX1900XT-VT2D512E?

Ik vind dit een beetje vreemde survey. Bij negative eigenschappen staat meer dan in de survey zelf. Ook wat benchmark resultaten horen er in mijn mening wel bij.

700W is ook echt niet nodig voor deze kaart, dat die 550 niet goed werkte geeft aan dat die voeding gewoon niet goed is. Ik draai met een 460W Zalman zonder enige problemen.
Grote kans dat het om een Qtec Gold ging oid.
Survey is aangepast. (sry, dit is pas mijn 1e survey)

Wat betreft Wattage, dat is idd aan de hoge kant. Maar met het oog op de toekomst (misschien graka in SLI) kan het handig zijn.
Qua prijs maakt het niet zo heel veel uit.

SuB-ZeuZ, je hebt gelijk.
Zeg nou zelf, ziet er zo toch beter uit?
Over de warmteproductie ga ik het in de negatieve eigenschappen hebben.

Als je nou bij Negatieve eigenschappen: warmteproductie zet en dat hele verhaal in je survey, dan komt het veel duidelijker over.
Dat vind ik knap, minder stroom maar toch veel meer hitte?

Denk toch eerder dat je voeding te veel vermogen moest leveren en dus in de beveiliging ging.'
Bij een survey zou ik het altijd wel waarderen prestaties te zien, dat ze goed zijn geloof ik wel maar hoe goed (3dmark06 scores en andere benchmark-programma'tjes erop los laten)

Beetje jammer dat dit ontbreekt, wellicht voor de volgende keer :)