Tagan TG430-U15, 430W (ATX 2.02, PCI-e) Review

cryonic90 31 oktober 2006, 293 views

Tagan TG430-U15, 430W (ATX 2.02, PCI-e)

Pluspunten

• Stil
  • Stabiel
  • Pakket, aantal kabels ed

Minpunten

• Grootte van de voeding

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Heb deze voeding nu een paar dagen in mijn bezit en al even kunnen testen op stabiliteit ed. en ik moet zeggen dat het mij zeer goed bevalt. Hij blijft lekker stabiel en is ook erg stil. Stukken beter dan een tijdelijke voeding die ik er in had zitten, dit komt vooral door de 12cm fan die in de voeding zit, die ook nog eens variabele snelheid heeft, is toch wel heel prettig als ik het vergelijk met vorige voedingen die ik heb gehad. Ik ben heel tevreden met mijn A-merk voeding nu. Vorige voeding is stuk gegaan door kortsluiting in een harde schijf-print, dus daarom nu maar een keer op zoek naar een "echte" voeding. Maar genoeg kabels bij het pakket, veel te veel zelfs, maar wel erg netjes en ook allemaal netjes gesleeved, en ook nog netjes allemaal in een compact doosje, niet te groot. Het enige nadeel van deze voeding vind ik wel dat hij wat groter is dan andere voedingen die ik heb gehad.

Heb jij ook een Tagan TG430-U15, 430W (ATX 2.02, PCI-e)?

Groote van de voeding ? wat bedoel je hier nou mee? Het is gewoon standaard ATX-factor elke voeding heeft deze grote, waarbij je een ATX kast hebt.
Onzin. De ATX formfactor beschrijft alleen de hoogte en breedte, de lengte is niet gedefinieerd. De ene voeding is dus ook langer dan de andere.
Overigens heb ik precies dezelfde voeding als hier besproken, maar ik heb helemaal niet het idee dat deze langer is dan gemiddeld. Wel zorgen de stekkers er natuurlijk voor dat het totaal iets langer is dan een 'niet-modulaire' voeding.
Wat voor andere voedingen heb je dan gehad? Ik heb namelijk zelf de 480W variant van deze serie (TG480-U15), maar die is naar mijn mening niet groter dan andere voedingen die ik heb gebruikt. Dat waren voornamelijk Aopen voedingen.
Ben dan ook wel benieuwt in combinatie met welke hardare hij gebruikt wordt? Kun je nu verder overklokken (overvolten)?
Wat voor progs gebruik je om de voltage statestiekjes te maken? :)