Philips DVDRW1625K 16x (Retail) Review

juan 25 januari 2006, 146 views

Philips DVDRW1625K 16x (Retail)

Pluspunten

• Zeer snel, ondersteund alle DVD±R(W) formaten, in single and dual layer (voor sommige is een firmware update vereist)

Minpunten

• Het product zou EasyWrite of Mount-Rainier ondersteunen, volgens http://www.mt-rainier.org/ (met een vereiste firmware) maar deze blijkt het na aanschaf niet te ondersteunen. Ook is er geen enkele mogelijkheid om aan deze vereiste firmware te komen.
  • Ik vindt het erg slecht van Philips dat ze de suggestie wekken, dat deze drive Mount-Rainier zou ondersteunen, en later blijkt het dat het apparaat deze spec niet ondersteund.

Media-foutgevoeligheid Score: 3
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 5
Deze DVD Brander van Philips heb ik na het gebruik van een DVDRW1208 (3 jaar oud) gekocht. Omdat deze versleten was.

Omdat ik zeer tevreden ben over Philips (ik heb bijna alles van Philips) heb ik wederom een Philips gekocht. En ook vindt het belangrijk dat wij als Nederlanders ook Nederlandse fabrikanten gebruiken.

De drive werkt perfect. Alle meest gebruikte standaarden van ±R(W) worden ondersteund.

Maar het is alleen zeer jammer dat het product niet de beloofde EasyWrite/Mount-Rainier spec ondersteund. Volgense de Mount-Rainier website van Philips zou de 1625K (gebaseerd op de 1640P) de Mount-Rainier spec moeten ondersteunen. Echter is er nooit verteld dat de vereiste firmware niet beschikbaar is voor download. Dit was namelijk een van de belangrijkste redenen dat ik juist dit model gekozen heb.

Erg groot minpunt. Verder ben ik dik tevreden over de kwaliteit van het apparaat.

Heb jij ook een Philips DVDRW1625K 16x (Retail)?