Iomega 3,5" Diskette Drive 1,44MB (USB 2.0) Review

FatalZero 30 oktober 2006, laatste update op 30 oktober 2006, 1.147 views

Iomega 3,5" Diskette Drive 1,44MB (USB 2.0)

Pluspunten

• Degelijk
  • Solide

Minpunten

• Niet standaard ondersteund door Windows XP

Draagbaarheid Score: 5
Degelijkheid
De USB Floppy drive van Iomega voelt zeer solide aan. Ik gebruik 'm voor bij mijn laptop, die heeft geen floppydrive en soms is het nog wel eens handig om bijvoorbeeld een bootfloppy te maken. Ik sleur 'm dan ook geregeld mee in mijn laptop rugtas. Ik gooi de drive ook gewoon bij al mijn boeken. Daarom echt hulde voor de kwaliteit van Iomega.

Ondersteuning
Deze floppydrive heeft echter een nadeel, hij word niet standaard ondersteund in Windows XP. Dan moet je van de Iomega site de drivers downloaden en installeren.
Voor de rest herkend mijn BIOS van mijn laptop (HP nc6120) de drive wel, ik kan er dus gewoon van booten.

Het is een hele prijzige USB floppy drive en er zijn ook zeker goedkopere alternatieven. Ik heb deze drive gekregen van mijn stage adres, anders was ik zelf ook naar een goedkoper alternatief gaan kijken.

Heb jij ook een Iomega 3,5" Diskette Drive 1,44MB (USB 2.0)?