Nintendo DS Lite Cobalt Blauw Review

Veening 21 januari 2011, 435 views

Nintendo DS Lite Cobalt Blauw

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • veel accessoires
  • met R4 ongekende mogelijkheden

Minpunten

• te korte stylus
  • zonder R4 vrij beperkte mogelijkheden

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 4
Multiplayer Score: 3
Multimedia Score: 2
Ik heb zo'n 3 jaar geleden mijn ds lite gekocht op dealextreme voor 50 euro.
in die tijd heb ik vrij wat ervaring opgedaan.
de bouwkwaliteit is heel goed, maar je zult er screenprotectors bij moeten kopen want het scherm zit al snel onder de krassen van de stylus. De stylus zelf is vrij kort en als je hem te lang gebruikt krijg ik in iedergeval kramp in mijn vingers. voor mij was de oplossing een uitschuifbare stylus. er zijn ongelofelijk veel accessoires voor beschikbaar (zoals de eerdergenoemde uitschuifbare stylus). De must-have accessoire voor de ds lite is toch well de R4 kaart (ondanks ze illigaal zijn). standaard zijn de multimedia features heel slecht, met R4 is het een MP3 speler, heeft hij mogelijkheid om .DPG videos af te spelen, heeft hij de mogelijkheid om MS-DOS en Windows 3.1 te draaien en kun je er een heleboel homebrew applicaties op draaien.

met de 3DS op komst zou ik hem niet meer aan bevelen, maar als je een DS wil zou ik de DS lite boven de DSi aanbevelen

Heb jij ook een Nintendo DS Lite Cobalt Blauw?

-zonder R4 vrij beperkte mogelijkheden
Zucht. De DS blijft een gameconsole. Ik ben het met je eens dat een R4 veel mogelijkheden biedt, maar wie gebruikt zijn DS nou als MP3 speler? Juist, niemand. Iedereen koopt die R4 om gratis games te downloaden, waardoor de gehele DS markt in de benelux kapot is gemaakt.

(En ja, echt iedereen koopt die dingen, mijn nichtje van 6 heeft er zelfs al één.)
Zucht: Kapot gemaakt, nog even. Dat hebben ze zelf gedaan door de dure prijzen van de games. Waren ze goedkoper kochten mensen ze wel.

En ik ken genoeg mensen die hun ds als mp3 speler gebruiken.