Jabra Extreme Review

himlims_ 20 januari 2011, laatste update op 20 januari 2011, 597 views

Jabra Extreme

Pluspunten

• meerdere koppelingen mogelijk
  • design ziet er leuk uit (smaak)
  • erg duidelijk verstaanbaar voor andere

Minpunten

• waardeloos speaker geluid
  • (en dus ongeschikt voor gebruik)

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Nadat mijn 3e Jabra headset (BT-500) is gesneuveld heb ik een nieuwe Jabra gekocht. Keuze is gevallen op de Extreme welke als een van de weinige headsetjes met twee devices gekoppeld kan zijn. Leek mij ideaal voor PS3 + mobiel.

De verpakking en uitleg van de handleiding is zoals altijd bij Jabra goed. Daar is niets op aan te merken. Onderdelen zijn individueel verpakt en handleiding voorzien van alle gangbare talen.

De headset zal in mijn geval enkel gebruikt worden op de PS3 - deze heeft redelijke standby duur en dus geschikt voor gamen. Pairen stelt niets voor, maar dat geld voor zo'n beetje alle BT headsetjes.

Eenmaal gekoppeld heb ik het geluidskwaliteit kunnen testen. De microfoon functioneerd erg goed, en background noise lijkt gereduceerd te worden. Mensen waarmee ik het heb getest waren positief over het heldere geluid waarin ik te horen ben. MAAR - het speakertje .... waardeloos. Iedereen klinkt alsof die in een koekblik lult. Zeker wanneer meerdere mensen tegelijk spreken is er helemaal niets meer van te volgen.

Misschien is 't een productie vout - maar deze headset gaat RMA retour. Voor een headset van 90euro is het rond uit belabberd. Eerdere jabra headsets heb ik altijd met veel plezier gebruikt vanwege het hoge kwaliteit. u bent gewaarschuwd.

Heb jij ook een Jabra Extreme?

90 euro. Zeker niet in de pricewatch gekeken :? . 55 euro
Nu misschien - heb 'm iets meer dan week geleden besteld.
Iets meer dan week geleden?
De prijs zit volgends de PW-grafiek al sinds Mei 2010 onder de 60 euro 8)7 .

Maargoed, dat doet verder niets af van je review, die wat mij betreft prima is voor een 'simpel' apparaat zoals een BT-headset.
ik heb toch echt heel andere ervaringen met de gesprekskwaliteit.